Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15058 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-07-28 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-08-28 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-09-03 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-08-31 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-08-31 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Framhoppning: Utomhus, terratex, 25x60 m
    • Tävlingsbana: Ridhus, terratex, 30x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.arsta-runsten.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns.

  7. Premieutbetalning

    sker via TDB.

  8. I klass 1 går avd B före avd A.

    Veterinärintyg/läkarintyg ska vara klubben tillhanda senast 21 september 2012 för ev återbetalning (-50kr adm avg).

    För frågor angående efteranmälan etc, vänligen kontakta Jeanette Schild Berglind, (vardagar efter 16.30) tel 0731566769

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 8 September 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 3 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(500, 350, 250, 200 till placerade)
2* 100 200 kr 100 kr 2012-08-31
H 3 B 110, A
Rosett
2* 120 kr 100 kr 2012-08-31
H 2 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(800, 500, 300, 220 till placerade)
2* 100 220 kr 100 kr 2012-08-31
H 2 B 120, A
Rosett
2* 120 kr 100 kr 2012-08-31
H 1 A 130, A:0
Rosett, Plakett
(1200, 700, 400, 230 till placerade)
2* 100 230 kr 100 kr 2012-08-31
H 1 B 130, A
Rosett
2* 120 kr 100 kr 2012-08-31
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd