Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/15042 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-04-01 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-08 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-04 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Spån, 24x64 m
    • Framhoppning: Ridhus, Spån, 18x32 m
    • Framridning: Utomhus, Gummiflis, 24x64 m
  4. Ryttarmeddelande

    TDB och http://www.djursholms-ridklubb.com/web/page.aspx?refid=570

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Ja, med varm mat och fika

  6. Uppstallning och el

    Nej

  7. Inkvartering finns

    Nej

  8. Anmälningsavgiften för lagklassen, klass 1, (250 kr) faktureras respektive klubb av Stockholms Ridsportförbund. Preliminär laganmälan med kontaktuppgifter till lagledare inkl mobilnr görs till Pi Eldblom på mail: pi.eldblom@telia.com senast 12-05-04. Definitiv laganmälan görs på plats på tävlingsdagen. Startlistor för klass 1 görs direkt efter klass 2 har avslutats och då alla lag har lämnat in sina laguppställningar. Vi är mycket tacksamma om alla kan hjälpas åt att få in laguppställningarna i tid då alla tjänar på att vi får ut startlistor så snart som möjligt!
    Lagdeltagare och eventuella reserver har förtur i klass 2. Vi ser gärna att hundar lämnas hemma då det av säkerhetsskäl är hundförbud på anläggningen.
    Framridning sker, om vädret tillåter, utomhus på gummiflis vid parkeringen. Framhoppning sker i ridhus där det finns funktionärer. Max fem ekipage får hoppa fram samtidigt. Tränare/hästskötare hänvisas till läktaren av säkerhetsskäl.
    Välkommen önskar DRK tävlingskommitté!

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 13 Maj 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P 2 A Lätt D, A:Clear Round
Clear Round
Rosett
Omstart 40 kr som betalas i sektreteriatet direkt efter ritten.
1* 200 100 kr 50 kr 2012-05-04
P 1 Stängd A Lätt D, A:Inverkan Lag
Lagklass Div 3 grupp 2 omg 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Preliminär laganmälan med kontaktuppgifter till lagledare inkl mobilnr mailas till pi.eldblom@telia.com senast 12-05-04.
1* 0 kr 0 kr 2012-05-04

Propositionen är godkänd