Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Medarrangeras av Kalmarbygdens Fältrittklubb

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/80010 betalas genom TDB med Swedbank Pay, swish, kort eller i förekommande fall faktura eller kredit.
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2025-08-16 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2025-09-16 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2025-09-27 kl 18:00 i mån av plats.
    Datum för senast återtagande av anmälan till klass: 2025-09-19 kl 18:00
    Datum för senast återtagande av anmälan till lista: 2025-09-19 kl 18:00
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Betalning ska ske senast enligt se nedräkningen på egen anmälningssida för tävlingen.
    Har tävlingen både klasser och listor med olika likviddatum kan nedräkningen kortas eller förlängas beroende på komplettering/avanmälan/reservplats.
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Ridklubben Udden Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand, 22x72 m
    • Framridning: Ridhus, sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 40x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    och preliminära startlistor publiceras på Equipe

  6. Servering på tävlingsplatsen

    med dagens rätt, toast, varmkorv, mackor och fika finns på ovanvåningen i ridhuset.

  7. Uppstallning och el

    Uppstallning i permanentstallar på tävlingsplatsen. Boxar för övernattning är spånade med 2 spånbalar, boxar för daguppstallning är spånade med 1 spånbal, extra spånbalar finns att köpa på plats. Boxarna skall tömmas efter användandet.
    Ej rengjord box debiteras med 500:-.

  8. Premieutbetalning

    och andra ev återbetalningar sker till anmälaren via internetbanken.

  9. Utöver vanlig rangering är det rosettklass i klass P1, P2 och H1: ekipage med resultat 60% - 64,999% får en bronsrosett, ekipage med 65% - 69,999% får en silverrosett och ekipage över 70% får en guldrosett. Rosetterna delas ut tillsammans med protokollet efter ritten.

    Starttiden för dagen kan komma att justeras beroende på antal starter.

    Definitiva starttider publiceras senast klockan 20.00 dagen innan.

    Avanmälda efter den 19 september debiteras anmälningsavgift om inte giltigt signerat veterinär/läkarintyg med stämpel/logga är oss tillhanda senast 7 oktober.
    Efter 7 oktober godkänns inga intyg. Intyg som lämnas före eller under tävlingen återbetalas strax efter tävling i samband med premieutbetalning.
    Intyg som lämnas under veckan efter tävling återbetalas efter 7 oktober.
    Mailas till ts@ridklubbenudden.com
    Återbetalning sker genom återbetalningskontonumret som ni har uppgivit i TDB.

    Lämna inte frågor som kräver svar eller andra ändringar i TDB, maila dessa frågor till ts@ridklubbenudden.com

  10. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Anna Maria Ahlquist
    • Överdomare: Angelika Berntsson
    • Överdomare: Jennie Björge
    • Dressyrdomare: Angelika Berntsson
    • Dressyrdomare: Jennie Björge
    • Kontaktperson: Anna Maria Ahlquist 0733-161856 ts@ridklubbenudden.com
    • Resultatansvarig: Anna Maria Ahlquist ts@ridklubbenudden.com
    • Säkerhetsfunktionär: Anna Maria Ahlquist

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 28 September 2025

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P P1 Lätt C:1 (2025)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
Rosettklass
Hederspris till placerade 1-3
1* 270 kr 0 kr 2025-09-19
P P2 Lätt B:1 (2019)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
Rosettklass
Hederspris till placerade 1-3
1* 270 kr 0 kr 2025-09-19
P P3 Lätt A:1 (2024)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Hederspris
Hederspris till placerade 1-3
2* 300 kr 0 kr 2025-09-19
H H1 Lätt B:2 (2016)
Rosett, Hederspris
Rosettklass
Hederspris till placerade 1-3
1* 270 kr 0 kr 2025-09-19
H H2 Lätt A:3 (2025)
Rosett, Hederspris
Hederspris till placerade 1-3
2* 300 kr 0 kr 2025-09-19
H H3 Medelsvår B:1 (2024)
Rosett, Hederspris
Hederspris till placerade 1-3
2* 320 kr 0 kr 2025-09-19
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
100 Daguppstallning 300 kr 0 kr 2025-09-19
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2025-09-19
988 Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2025-09-19

Propositionen är godkänd