Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/79700 betalas genom TDB med Swedbank Pay, swish, kort eller i förekommande fall faktura eller kredit.
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2025-08-16 kl 19:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2025-09-16 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2025-09-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Datum för senast återtagande av anmälan till klass: 2025-09-19 kl 18:00
    Datum för senast återtagande av anmälan till lista: 2025-09-19 kl 18:00
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Betalning ska ske senast enligt se nedräkningen på egen anmälningssida för tävlingen.
    Har tävlingen både klasser och listor med olika likviddatum kan nedräkningen kortas eller förlängas beroende på komplettering/avanmälan/reservplats.
  3. Veterinär/ambulansavgift anmäls i lista i TDB och betalas där innan tävlingsdagen.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket jordbruksverket.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Tävlingsplatsen är Revingebanan/Flyingehus Terrängbana Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, Gräs på sandmark
    • Hoppbana: Utomhus, Gräs på sandmark
    • Terräng framhoppning: Utomhus, Gräs på sandmark
  6. Ryttarmeddelande

    http://online.equipe.com

  7. Servering på tävlingsplatsen

    Mackor, grillat, fika med mera finns på plats

  8. Uppstallning och el

    Finns ej på tävlingsplatsen.
    Tips om privat uppstallning/el:
    Boende/box på Flyingehus i mån av plats: https://flyingehus.se/.
    Facebookgrupp Box/boende Fälltävlan Flyinge https://www.facebook.com/groups/305223314161557

  9. Inkvartering finns

    Finns ej på tävlingsplatsen.
    Tips om privat uppstallning/el:
    Boende/box på Flyingehus i mån av plats: https://flyingehus.se/.
    Facebookgrupp Box/boende Fälltävlan Flyinge https://www.facebook.com/groups/305223314161557

  10. Premieutbetalning

    Via Swedbank SUS

  11. OBS! Tävlingen går över två dagar med dressyr och hoppning lördagen den 27/9 och terräng söndagen den 28/9.

    Samtliga moment går ute på Revingebanan (Flyingehus terrängbana).

    För att en klass skall genomföras krävs minst 8 betalda anmälningar fredag 19/9 kl 18.00 ( likviddagen), ( i P70 och P80 räknas 8 ekipage totalt, oavsett ålderkategori).

    Vi ber er att betala veterinär-och ambulansavgiften genom att anmäla i listan nedan.

    Vid avanmälan skall veterinär-/läkarintyg vara arrangören tillhanda senast 7 dagar efter avslutad tävling (via mejl alexandra.nikolic@slu.se eller lämnas i sekretariatet under tävlingsdagen). Administrationsavgift & faktureringsavgift på 100 kr dras från återbetalningen.

    Vill du vara med som funktionär kontakta Hanna Lindgren 070-956 86 28

  12. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 27 September 2025

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H&P 1 H100
Rosett, Anm.avg. åter
FEI Fälttävlan CCI1* 2* 1.000 kr 200 kr 2025-09-19
H&P 2 H90
Rosett, Anm.avg. åter
P60, P70, P80-13, H80-H90 2* 850 kr 200 kr 2025-09-19
H&P 3 H80
Rosett, Anm.avg. åter
P60, P70, P80-13, H80-H90 2* 800 kr 200 kr 2025-09-19
P 4 P70
P70-13 år
Rosett, Hederspris
P60, P70, P80-13, H80-H90 2* 650 kr 200 kr 2025-09-19
P 5 P70
P70 14-20 år
Rosett, Hederspris
P60, P70, P80-13, H80-H90 2* 650 kr 200 kr 2025-09-19
P 6 P80
P80 - 13 år
Rosett, Hederspris
P60, P70, P80-13, H80-H90 2* 750 kr 200 kr 2025-09-19
P 7 P80
P80 14-20 år
Rosett, Hederspris
P80 14- och P90 2* 750 kr 200 kr 2025-09-19
P 8 P90
Rosett, Hederspris
P80 14- och P90 2* 850 kr 200 kr 2025-09-19
Antalet starter för dagen är begränsat till 180

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
99 Veterinär- och ambulansavgift
Återbetalas om avanmälan sker innan dressyrstart.
250 kr 0 kr 2025-09-19
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2025-09-19
988 Stängd Vaccinationskontroll 0 kr 0 kr 2025-09-19

Propositionen är godkänd