Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/14466 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-10 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-17 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-04-13 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-04-13 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fiber, 27x74 m
    • Framhoppning: Ridhus, Fiber, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 30x70 m
  4. Ryttarmeddelande

    läggs ut på hemsidan www.halmstadsfältrittklubb.se, måndagen den 16 april

  5. Servering på tävlingsplatsen

    med Dagens, fika och annat gott är öppen under hela tävlingsdagen.

  6. Uppstallning och el

    finns i viss mån. Vid intresse kontakta hfk.tavling@gmail.com

  7. Inkvartering finns

    på Quality Hotel Eurostop. Uppge "Halmstad Fältrittklubb" för att ta del av våra rabatter.

  8. Premieutbetalning

    görs via TDB

  9. Vetrinär- / läkarintug ska vara oss tillhanda senast måndagen den 30 april 2012 för återbetalning av anmälningsavgifter. Maila till hfk.tavling@gmail.com eller skicka till "Halmstads Fältrittklubb, Mickedalavägen 35, 302 35 Halmstad" Märk kuvertet "Tävling"

    Vänligen respektera våra avspärrningar och säkerhetsregler för allas trevnad.

    VARMT VÄLKOMNA!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 22 April 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 P 3 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
70, 80, 90, 100
Rosett, Anm.avg. åter
2* 110 kr 100 kr 2012-04-13
Därefter P 3 B Lätt B, A
70, 80, 90, 100
Rosett
2* 100 kr 100 kr 2012-04-13
Därefter P 2 A Lätt B+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Förklass Allsvenskan
Rosett, Anm.avg. åter
2* 110 kr 100 kr 2012-04-13
därefter P 2 B Lätt B+, A
75, 85, 95, 105
Rosett
2* 100 kr 100 kr 2012-04-13
Därefter P 1 Stängd A Lätt B+, A:1a Lag
Allsvenskan div I omg 2
Rosett, Plakett
Priser från Hallands Distriktsförbund
2* 0 kr 0 kr 2012-04-13

Propositionen är godkänd