Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/74152 betalas enligt arrangörens instruktion utanför TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2024-09-01 kl 19:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2024-10-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2024-10-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2024-10-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2024-10-04 kl 18:00
  3. Tävlingsplatsen är Hovdala soltt, 281 92 Hässleholm Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grusvägar, skogsvägar, asfalt
  4. Ryttarmeddelande

    Kommer finnas på Equipe ca 1 vecka före ritten.

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Café finns på slottet

  6. Uppstallning och el

    https://www.facebook.com/anklamsDRS

  7. Inkvartering finns

    Det går inte att övernatta på tävlingsplatsen. Förslag på övernattning kommer att publiceras på facebook https://www.facebook.com/anklamsDRS

  8. Premieutbetalning

    -

  9. Arrangören förbehåller sig rätten att, i samråd med SvRF, ställa in en klass vid färre än 5 deltagare. Om tävlingen totalt har färre än 20 anmälda vid anmälningstidens utgång förbehåller sig arrangören rätten att ställa in evenemanget.
    T50 och CR40 har företräde framför PP20 vid maximalt anmälda ryttare till tävlingsdagen.

    Masstart i samtliga klasser.

    Betalning sker till Anklams Distansryttarsällskap direkt antingen via klubbens BG 5904-8017 eller betalas med Swish 123 03 029 50. Betalningen ska vara Anklams Distansryttarsällskap tillhanda senast 1:a oktober 2024 kl 18:00, dvs sista dagen för att återta anmälan utan att avgift behöver erläggas. Tänk på att BG överföring tar några dagar medan Swish går direkt. I betalningens informationsruta ska klass och ryttarens namn anges. Detta gäller både BG- och swishbetalningar.

    För eventuell återbetalning av anmälningsavgiften ska läkar- eller veterinärintyg vara Anklams Distansryttarsällskap tillhanda senast en vecka efter tävlingsdagen. Veterinäravgift återbetalas ej.
    Ryttar- och hästlicens krävs i samtliga klasser. Ifylld gul bok samt hästens pass skall visas upp i sekretariatet vid startanmälan och sedan tas med till förbesiktningen. Hästens samtliga vaccinationer från senaste grundvaccinationen ska vara införda i TDB, originalhandlingarna eller vidimerad kopia ska medföras till tävlingsplatsen. Stickkontroller kommer att utföras.

    Gula Boken rekvireras från Svenska Ridsportförbundet.

    Deltagare ska ha med egen nummerlappsväst.

    All hästbesiktning sker på tävlingsdagen.

    Utförlig information kommer i ryttarmeddelandet som publiceras på Anklams distansryttarsällskaps i Equipe senast 1 vecka före tävlingen.

    Efteranmälningar mottages i mån av plats mot en extra kostnad, fram till anmälningsstopp och endast via TDB.
    Hästbyten och klassbyten görs via TDB ej på tävlingsplatsen.

    Underlaget är mestadels grusvägar.

    Information om hovslagare publiceras i Ryttarmedelandet.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 13 Oktober 2024

    Nr Distans Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H&P 1 50 Tävling
T50 DM Halland
Rosett, Hederspris
Max puls 60 slag/minut. En veterinärgrind med 40 minuters obligatorisk vila. (Av avgiften är 500 kr veterinäravgift och 300 kr anmälningsavgift).
Max: 5 tim 30 min tim 1* 800 kr 300 kr 2024-10-04
H&P 2 40 Clear Round
CR40
Rosett
Max puls 60 slag/minut. En veterinärgrind med 40 minuters obligatorisk vila. (Av avgiften är 400 kr veterinäravgift och 200 kr anmälningsavgift).
Min: 3 tim Max: 5 tim 1* 600 kr 300 kr 2024-10-04
H&P 3 20 Prova På
PP20
Rosett
Maxpuls 60 slag/minut. Anmälningsavgiften är 150 kr veterinäravgift 350 kr. Rosett och diplom till godkända ekipage.
Min: 1 tim 40 min tim Max: 3 tim 20 min tim 1* 500 kr 300 kr 2024-10-04
Antalet starter för dagen är begränsat till 30

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2024-10-04
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2024-10-04

Propositionen är godkänd