Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/14360 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-03-03 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-04-03 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-04-09 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-03-30 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-03-30 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, på för årstiden befintligt underlag, 40x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www5.idrottonline.se/HudiksvallsRidoPK-Ridsport/Tavlingar/ efter anmälningsstopp.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Vår servering säljer fika, godsaker under hela dagen och dagens lunch från ca kl 12 till kl 14.

  7. Uppstallning och el

    Kan tyvärr ej erbjudas

  8. Inkvartering finns

    Ja, övernattning till ryttare kan ordnas om behov finnes, kontakta ridklubben på 0650-946 77.

  9. Premieutbetalning

    via TDB

  10. Fasta starttider tillämpas i alla klasser.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 14 April 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 prel H 1 Lätt B:3 (2007)
Rosett, Plakett
1* 30 180 kr 50 kr 2012-03-30
H 2 Lätt A:3 2003 (2003)
Rosett, Plakett
Segertäcke till vinnaren i klassen.
2* 20 200 kr 50 kr 2012-03-30
H 3 Medelsvår C:2 2010 (2010)
Rosett, Plakett
(500, 400, 300, 220 till placerade)
Segertäcke till vinnaren.
Vid färre än 10 startande flyttas premierna ner ett steg.
2* 20 220 kr 50 kr 2012-03-30
H 4 Medelsvår B:2 2006 (2006)
Rosett, Plakett
(500, 400, 300, 250 till placerade)
Segertäcke till vinnaren.
Vid färre än 10 starter flyttas premierna ner ett steg.
2* 20 250 kr 50 kr 2012-03-30

Propositionen är godkänd