Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/73330 betalas genom TDB med Swedbank Pay, swish, kort eller i förekommande fall faktura eller kredit.

    Ordinarie anmälan utgår den 2024-04-02 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2024-04-19 kl 18:00 i mån av plats.
    Datum för senast återtagande av anmälan till klass: 2024-04-05 kl 18:00
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Betalning ska ske senast enligt se nedräkningen på egen anmälningssida för tävlingen.
    Har tävlingen både klasser och listor med olika likviddatum kan nedräkningen kortas eller förlängas beroende på komplettering/avanmälan/reservplats.
  3. Tävlingsplatsen är Lovisedals gård, Lovisedalsvägen 52 76293 Rö Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Mestadels grusväg med partier på stig
  4. Ryttarmeddelande

    Publiceras på Equipe

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Enklare servering finns under dagen

  6. Uppstallning och el

    El finns på tävlingsplatsen.
    Uppstallning förmedlas av Ingela Brinkefeldt 070 3592286

  7. Inkvartering finns

    Camping kan ske på tävlingsplatsen.

  8. Klubben förbehåller sig rätten att ställa in tävlingen om antalet anmälningar understiger 20 vid ordinarie anmälningstids utgång.
    Om antalet anmälda i klass 1 understiger 5 anmälda, förbehåller sig arrangören rätten att ställa in klassen.
    Efteranmälningar (endast via TDB) tas emot i mån av plats och efter kontakt med arrangören.
    Vid strykning efter anmälningstidens utgång återbetalas enbart anmälningsavgiften mot uppvisande av veterinär- eller läkarintyg som ska vara arrangören tillhanda senast en vecka efter tävlingen. Återbetalningen görs till tävlingskontot.
    Deltagaren tillåter oss genom sin anmälan att publicera start- och resultatlistor på internet.
    I samtliga klasser krävs häst- och ryttarlicens samt tävlingsbok. Ifylld tävlingsbok och hästens pass ska visas upp i sekretariatet och tas därefter med till förbesiktningen.
    Tävlingsbok köper du via Svenska Ridsportförbundets web, mer infor finns här: https://www.ridsport.se/Grenar/Distansritt/tavlingaktuellt/tavlingsboken/
    Medtag egen nummerlappsväst.

    Diplom och rosetter hämtas i sekretariatet.

    Hästens vaccinationer, från senaste grundvaccinationen och framåt skall vara införda i TDB för att få starta. Stickprover på vaccinationsintyg kommer att genomföras enligt TR 1 mom 2.1.3. Vaccinationsintyg skall medföras i original eller vidimerad kopia.

    Ändringar såsom häst eller ryttarbyte ska göras i TDB-lista 987 och inte via mail eller per telefon. Ändringar kan göras till senast kl 18.00 den 240419 kl 18.00
    Start i grupper om 5 ekipage i 5min intervall. Meddela önskemål om samridning med annat ekipage på SMS till Stefan Hammar 070 9493337 eller mail till stefan.hammar@rrkk.se senast 240419 kl 18.00

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 21 April 2024

    Nr Distans Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
11.00 H&P 1 40 Clear Round
Rosett
Start i grupper om fem i 5 min intervall. En veterinärgrind. 30 min vila maxpuls 60 slag/min. Av avgiften är 500:- veterinäravgift och 200:- anmälningsavgift.
Min: 3 tim tim Max: 5 tim tim 1* 700 kr 0 kr 2024-04-05
12.00 H&P 2 20 Prova På
Diplom till godkända ekipage, Rosett kan köpas för 50:- Start i grupper om max fem i 5 min intervall. Maxpuls 60min inom 20min efter målgång Av Avgiften är 200:- veterinäravgift och 150:- Anmälningsavgift
Min: 2 tim tim Max: 3 tim tim 1* 350 kr 0 kr 2024-04-05
Antalet starter för dagen är begränsat till 30

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2024-04-05
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2024-04-05

Propositionen är godkänd