Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/73303 betalas genom TDB med Swedbank Pay, swish, kort eller i förekommande fall faktura eller kredit.
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2024-03-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2024-04-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2024-05-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Datum för senast återtagande av anmälan till klass: 2024-04-24 kl 18:00
    Datum för senast återtagande av anmälan till lista: 2024-04-24 kl 18:00
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Betalning ska ske senast enligt se nedräkningen på egen anmälningssida för tävlingen.
    Har tävlingen både klasser och listor med olika likviddatum kan nedräkningen kortas eller förlängas beroende på komplettering/avanmälan/reservplats.
  3. Delning av klass.
    Klassen rids som en klass och delas efter att alla har startat. Om antal startande överskrider 100 startande sker prisutdelning i två klasser. Bästa resultat blir 1:a i första klassen, 2:a bästa resultat blir etta i andra klassen, 3:e bästa resultat blir 2:a i första klassen, 4:e bästa resultat blir 2:a i andra klassen, osv. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Veterinäravgiften, 150kr, betalas via lista i TDB 101. ENBART ekipage som startar klass 5 betalar denna avgift.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket jordbruksverket.se

  5. Tävlingsplatsen är Karlskrona Lyckå Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Fiber, 40x80 m
    • Framhoppning: Utomhus, Fiber, 30x70 m
    • Framridning: Ridhus, Sand/klenflis, 20x40 m
  6. Ryttarmeddelande

    kommer att läggas upp på www.equipe.com.

  7. Servering på tävlingsplatsen

    med dagens lunch och fika.

  8. Premieutbetalning

    via Swedbank SUS.

  9. En ryttare/lagledare från resp lag anmäler lag till division 3 i lista nr 100 och betalar på detta sätt startavgift. Lagryttare som inte deltar i förklassen eller inte startar individuellt i klass 2 anm sig i lista nr 987.
    Preliminär laguppställning mailas senast den 29/4 till tavlingar@klrk.se

    Kontrollera er ekonomi innan ni lämnar tävlingsplatsen.
    För obetalda avgifter kommer fakturering att ske med tillkommande faktureringsavgift på 100 kr, betalningsvillkor 10 dagar. Vid utebliven betalning skickas en påminnelse, påminnelseavgift 60 kr. Därefter överlämnas ärendet till inkasso med ytterligare avgifter som påföljd.
    Veterinär-/läkarintyg ska vara oss tillhanda senast 7 dagar efter avslutad tävling skickas till tavlingar@klrk.se

    För att underlätta planeringen av vårt parkeringsutrymme vill vi att ni anmäler med vilken typ av transport ni kommer i rätt lista.

    Hjärtligt Välkomna!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Onsdag den 1 Maj 2024

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 P 1 A Lätt E, A
Rosett
1* 180 kr 80 kr 2024-04-24
P 2 A Lätt D, A:1a
Rosett, Hederspris
Ingår i div 3 och är öppen även för icke lagryttare, samtliga lagryttare ska anmäla och rida individuellt i klassen. Lagledare anmäler lag i lista 100.
1* 200 kr 80 kr 2024-04-24
P 2 B Lätt D, A
Rosett
1* 180 kr 80 kr 2024-04-24
P 3 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Hederspris
1* 220 kr 80 kr 2024-04-24
P 3 B Lätt C, A
Rosett
1* 180 kr 80 kr 2024-04-24
P 4 A Lätt B, Två faser 318 (A+A:0) med totalfel
Rosett, Hederspris
2* 230 kr 80 kr 2024-04-24
P 4 B Lätt B, A
Rosett
2* 180 kr 80 kr 2024-04-24
P 5 A Lätt A, A:0
Rosett, Hederspris
2* 250 kr 80 kr 2024-04-24
P 5 B Lätt A, A
Rosett
2* 180 kr 80 kr 2024-04-24
H&P 22 A Lätt D, A:1a Lag
Administrativ Lagklass
Administrativ lagklass som enbart används av arrangören. Lagdeltagare anmäler i klass 2.
1* 0 kr 0 kr 2024-04-24
Antalet starter för dagen är begränsat till 225

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Personbil + släp 0 kr 0 kr 2024-04-24
11 B-kortlastbil 0 kr 0 kr 2024-04-24
12 C-kortlastbil 0 kr 0 kr 2024-04-24
100 Laganmälan ponny div III omg 3
Endast 1 ekipage/lag anmäler enl listan. Prel laguppställning mailas till tavlingar@klrk.se måndag 29/4.
400 kr 0 kr 2024-04-24
101 Veterinäravgift
Betalas ENBART av ekipage som startar klass 5
150 kr 0 kr 2024-04-24
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2024-04-24
988 Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2024-04-24

Propositionen är godkänd