Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/8410 betalas enligt arrangörens instruktion utanför TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2010-12-18 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-01-18 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-01-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-01-21 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-01-21 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Flis, 30x62 m
    • Framhoppning: Ridhus, Sand, 20x40 m
  4. Ryttarmeddelande

    Se hemsidan www.tbhk.net under fliken tävling.

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeterian har öppet med Servering av dagens lunch och dyl.

  6. Uppstallning och el

    finns ej

  7. Inkvartering finns

    ej

  8. Efteranmälan mottages mot en extra kostnad av 100 kr, fram till den 25 januari
    Ryttarmeddelande och prel. startlistor kommer att publiceras på hemsidan, senast den 25 januari.
    Alla avgifter betalas på plats i sekretariatet.
    Ej avanmält ekipage enl. TR debiteras full anmälningsavgift + 150 kr för de aktuella klasserna. Avgiften sätts in på Bg 208-2659 utan anmaning senast 9 februari. Vid ev. fakturering tillkommer en administrativ avgift om 100 kr.
    Rosett, plakett och hederspris till placerade i avd A, rosett till avd B.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 30 Januari 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9:0 H 3 A 95, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
95cm Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 120 kr 100 kr 2011-01-21
H 3 B 95, A
95cm A
Rosett
1* 80 kr 100 kr 2011-01-21
H 2 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
100cm Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 130 kr 100 kr 2011-01-21
H 2 A 100, A
100cm A
Rosett
1* 0 kr 0 kr 2011-01-21
H 1 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
110cm Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 140 kr 100 kr 2011-01-21
H 1 B 110, A
110cm A
Rosett
1* 80 kr 100 kr 2011-01-21
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd