Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/14253 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2012-05-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-05-13 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-05-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-05-04 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2012-05-11 kl 18:00
  3. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, mestadels skogsvägar och grusvägar. Lite asfalt.
  4. Servering på tävlingsplatsen

    finns.

  5. Uppstallning och el

    kommer att finnas utanför vårt ridhus i inhyrda boxar. De kommer att vara bevakade från förbesiktningen då tävlingen öppnar tills dagen efter tävlingen. Det finns möjlighet att stalla in hästen tidigare men då utan bevakning.
    Strömedel: Spån
    Uppstallning bokas och betalas genom TDB. Vänligen maila uppstallningsuppgifter så som ankomstdag, avfärdsdag, hingst, telefonnummer till hästansvarig och annan viktig information till Helene Gunnarsson +46(0)70-5167123, helenegu_64@hotmail.com eller Ingrid Nilsson, 0733-16 74 34.
    Kostnad: 1200 kr/box oavsett antal nätter, 1-3nätter. Om box lämnas omockad efter tävlingen faktureras du 500 kr.

  6. Inkvartering finns

    För bokning av boende hänvisas till: Bruksvillan i Östanå 044-440 44, Pappersbruket i
    Östanå 044-440 11, Tydingesjöns Camping 044-401 49, Osby Camping 0479-125 68
    eller Högsma bygdegård 0705-310 956.
    Är du intresserad av övernattning som inneboende hos någon inom föreningen finns
    ett fåtal platser tillgängliga för 150 kr per person och natt. Vid intresse kontaktas
    Ingrid Nilsson 0733-16 74 34 eller Helene Gunnarsson +46(0)70-5167123,
    helenegu_64@hotmail.com.

  7. Mass-start i samtliga klasser.
    Ev. avanmälan ska göras via e-mail: goingeritten@glimmarf.se.
    Vid ev återbetalning av anmälningsavgift skall läkar- eller veterinärintyg vara Glimma
    Ryttarförening tillhanda senast en vecka efter tävlingsdagen. Veterinäravgift
    återbetalas ej.
    Som deposition för nummerlapp vid startanmälan lämnas ”gula boken” eller hästpass.

  8. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Elina Ljunglöf 0733-337170 distans@glimmarf.se
    • Kontaktperson: Therese S Collin 0709-337170 goingeritten@glimmarf.se
    • Resultatansvarig: Therese S Collin goingeritten@glimmarf.se
    • Domare: Per Haraldsson
    • Domare: Gitz Johansson
    • Ordförande i domarkollegiet: Jan Stenberg
    • Domare: Bo Kjellgren
    • Veterinär: Jessica Bergström
    • Veterinär: Line Skadelund
    • Veterinär: Lucie Kalova
    • Veterinär: Maria Svensson (Lampen)
    • Veterinär: Ylva Nelson
    • Veterinär: Karl-Johan Nordenfeldt
    • Pressansvarig: Anette Magnstedt 070-5402066

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 19 Maj 2012

    Nr Distans Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
7.00 H&P 4 120 Tävling
Nationell tävling 120km
Rosett, Plakett, Hederspris
Klass 4: Banan innehåller 3 veterinärgrindar med obligatoriskt
uppehåll på 30, 40 och 50 min.Anm.avg:400kr Vet.avg:1000kr
Max: 10 tim 3* 1.400 kr 400 kr 2012-05-04
8.45 H&P 6 80 Tävling
Regional tävling 80km
Rosett, Plakett, Hederspris
Klass 6: Banan innehåller 2 veterinärgrindar med obligatoriskt
uppehåll på 30 och 40 min. Anm.avg:300kr Vet.avg:700kr
Max: 8 tim 2* 1.000 kr 300 kr 2012-05-04
10.00 H&P 7 50 Tävling
Lokal tävling 50km
Rosett, Plakett, Hederspris
Klass 7: Banan innehåller 1 veterinärgrind med obligatoriskt uppehåll
på 30 min. Anm.avg:200kr. Vet.avg:450kr
Max: 6 tim 1* 650 kr 200 kr 2012-05-04
10.15 H&P 8 50 Clear Round
Clear round 50km
Rosett, Plakett
Klass 8: 1 veterinärgrind med obligatoriskt
uppehåll på 30 min.Anm.avg:100kr. Vet.avg:200kr Den låga avgiften för att delta i CR-klassen tackar vi O.Kavli AB för då de betalar resterade 200 kr per ekipage.
Min: 4 tim Max: 6 tim 1* 300 kr 100 kr 2012-05-04
10.30 H&P 9 30 Prova På
Prova på 30km
Klass 9: Endast förbesiktning och slutbesiktning.Anm.avg:100kr. Vet.avg:200kr. Diplom delas ut till alla godkända ekipage.
Min: 2h och 30min tim Max: 4 tim 1* 300 kr 100 kr 2012-05-04
10.45 H&P 10 20 Prova På
Prova på 20km
Klass 10: Endast förbesiktning och slutbesiktning. Anm.avg:100kr. Vet.avg:200kr. Diplom delas ut till alla godkända ekipage.
Min: 1h och 40min tim Max: 2h och 40min tim 1* 300 kr 100 kr 2012-05-04

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
11 Box
1-3 nätter
52 st 1.200 kr 0 kr 2012-05-11

Sponsorer

Propositionen är godkänd