Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/72435 betalas enligt arrangörens instruktion utanför TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2024-03-07 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2024-04-07 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2024-04-17 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2024-04-10 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2024-04-10 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2024-04-10 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen rids som en klass och delas efter att alla har startat. Om antal startande överskrider 100 startande sker prisutdelning i två klasser. Bästa resultat blir 1:a i första klassen, 2:a bästa resultat blir etta i andra klassen, 3:e bästa resultat blir 2:a i första klassen, 4:e bästa resultat blir 2:a i andra klassen, osv. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Veterinäravgiften 150:- betalas in på bg samtidigt som anmälningsavgiften. BG 5456-0255

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket jordbruksverket.se

  5. Tävlingsplatsen är Dressyrhoppet, Kimstad Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Fibersand, 50x100 m
    • Framhoppning: Utomhus, Fibersand, 30x60 m
      • Ridning ett varv, varvbyte efter varje klass, inget staket på mitten, max 10 ekipage, skritt på spåret
    • Framridning: Ridhus, Fibersand, 22x66 m
  6. Ryttarmeddelande

    https://online.equipe.com

  7. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeteria finns med fika.

  8. Uppstallning och el

    Finns ej

  9. Inkvartering finns

    Finns ej

  10. Premieutbetalning

    via bank.

  11. Banor med fokus på unghästar!
    ____________________________

    Avanmälan efter likviddag 10/4= betalningsskyldig om inte veterinär/läkarintyg kan visas.
    Start & veterinäravgifter betalas till BG 5456-0255 fram till tisdag före tävling, skriv hästens namn.
    Betalning på plats betalas med swish eller kort i sekretariatet. Betalningar som görs på tävlingsplatsen måste registreras i sekretariatet.
    Vid eventuell fakturering tillkommer en administrativ avgift på 100 kr.
    ____________________________

    Vaccinationslista publiceras dagen innan tävlingens start. Ni ombeds kontrollera att samtliga vaccinationer är uppdaterade i TDB.
    Efteranmälda hästars pass ska visas i sekretariatet innan start för vaccinationskontroll.
    ______________________________

    Läkar-/veterinärintyg för återbetalning vid skada/sjukdom/smitta skickas senast 20240424
    Till: Kimstad Ryttarförening C/O Dressyrhoppet AB, Ullevi Gård, 617 91 Kimstad
    eller epost: tavling@dressyrhoppet.nu
    därefter betalas anmälningsavgiften minus 100 kr (i administrativ avgift) ut.
    ______________________________

    Starttider är preliminära. Starttider publiceras senast kl: 20:00 kvällen innan påföljande tävlingsdag.

    Strykningar/ändringar skall göras före kl: 18.00 kvällen före start för nästkommande dags första klass.
    Sena häst och ryttarbyten sker genom TDB fram till 16/4 -24 kl 18.00 därefter via mejl tavling@dressyrhoppet.nu.
    ______________________________

    Anläggningen är rökfri. Barnvagnar hänvisas av säkerhetsskäl till området för publik.
    Hundar skall hållas kopplade på hela tävlingsområdet.
    _________________________________________________________________________________________

    Välkomna!

  12. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Onsdag den 17 April 2024

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
em H 1 A 80, A
Kimstad RF
Rosett
1* 280 kr 0 kr 2024-04-10
H 2 A 90, A
Dressyrhoppet AB
Rosett
1* 280 kr 0 kr 2024-04-10
H 3 A 100, A
Kimstad RF
Rosett
2* 280 kr 0 kr 2024-04-10
H 4 A 110, A
Dressyrhoppet AB
Rosett
2* 280 kr 0 kr 2024-04-10
H 5 A 120, A
Kimstad RF
Rosett
2* 280 kr 0 kr 2024-04-10
H 6 A 130, A
Dressyrhoppet AB
Rosett
2* 280 kr 0 kr 2024-04-10
Antalet starter för dagen är begränsat till 150

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2024-04-10
110 Veterinäravgift 150 kr 0 kr 2024-04-10
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2024-04-10

Sponsorer

Propositionen är godkänd