Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/14171 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-02-13 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-03-13 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-03-22 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-03-16 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-03-16 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand blandad med fiberduk, 32x65 m
    • Framhoppning: Ridhus, Sand, 19x36 m
    • Framridning: Utomhus, För årstiden rådande underlag, 30x70 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.asebo.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Välsorterad servering med kaffe, the, hembakt kaffebröd och smörgåsar, enklare maträtter. Glutenfritt kaffebröd finns.
    Hamburge och korv försäljning utomhus.

  7. Uppstallning och el

    Erbjuds ej

  8. Inkvartering finns

    Se Avesta Kommuns hemsida för alternativ, hotell, vandrarhem och campingstugor.

  9. Premieutbetalning

    Endast till ryttarkonto i TDB

  10. Veterinär samt tider för besiktning meddelas i ryttarmeddelande.
    Maximerat antal starter till 300 per dag och förtur ges till anmälda ekipage som startar i lagklass.
    Vägbeskrivning finns på www.asebo.se ingen separat skyltning till tävlingsplatsen.
    Till prisutdelning de 6 främsta till häst, övriga pristagare hämtar pris i sekretariatet.

    Åsebo Ridsällskap är beläget efter RV70 i Avesta, södra Dalarna.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 24 Mars 2012

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 P 1 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
fd LB
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 100 kr 70 kr 2012-03-16
P 2 B Lätt B, A
fd LB
Rosett
2* 80 kr 70 kr 2012-03-16
P 3 A Lätt A, A:0
fd LA
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 110 kr 70 kr 2012-03-16
P 4 B Lätt A, A
fd LA
Rosett
2* 80 kr 70 kr 2012-03-16
P 5 Stängd A Lätt A+, Laghoppning Lag
ELIT omg 2
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 0 kr 0 kr 2012-03-16
P 6 A Msv B, A:0
fd MsvB
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 120 kr 70 kr 2012-03-16
P 6 B Msv B, A
fd MsvB
Rosett
2* 80 kr 70 kr 2012-03-16
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd