Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/14075 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2012-01-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2012-02-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2012-02-29 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2012-02-24 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2012-02-24 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Framridning: Ridhus, Sand, 22x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att finnas på vår hemsida ca en vecka före tävling. Vi kommer att ha fasta starttider som publiceras på hemsidan senast lördag kväll 3/3.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med dagens-rätt,smörgåsar,kaffebröd,godis mm

  7. Uppstallning och el

    erbjuds ej.

  8. * Om det blir flera än det max tillåtna antalet ekipage / klass så kan det finnas möjlighet att delta om antalet i klass 1+2=40st, och 3+4=40st. Dvs färre i en klass kan innebära flera i den andra, bara domaren får totalt 40st.
    Anmäl isåfall på väntelistan om klassen är full.

  9. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Marita Alneberg
    • Kontaktperson: Karin Aasa 076-207 65 80 tavling@grs.nu
    • Resultatansvarig: Karin Aasa tavling@grs.nu
    • Överdomare: Jennie Harrysson
    • Dressyrdomare: Jennie Harrysson
    • Dressyrdomare: Fredrik Böhling

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 4 Mars 2012

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
prel 09.00 H 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 150 kr 100 kr 2012-02-24
d.e H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 150 kr 100 kr 2012-02-24
d.e H 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 25 150 kr 100 kr 2012-02-24
d.e H 4 Lätt A:2 2003 (2003)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 15 150 kr 100 kr 2012-02-24

Propositionen är godkänd