Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/68070 betalas enligt arrangörens instruktion utanför TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2023-05-06 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2023-05-16 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2023-05-09 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2023-05-09 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2023-05-09 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen rids som en klass och delas efter att alla har startat. Om antal startande överskrider 100 startande sker prisutdelning i två klasser. Bästa resultat blir 1:a i första klassen, 2:a bästa resultat blir etta i andra klassen, 3:e bästa resultat blir 2:a i första klassen, 4:e bästa resultat blir 2:a i andra klassen, osv. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas via faktura från Equipay. Vid efteranmälan betalas avgiften på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  5. Tävlingsplatsen är Rytteriet, Kumlatoftavägen 196-92, Sjöbo Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Fibersand, 60x100 m
    • Framhoppning: Utomhus, Fibersand, 32x60 m
      • Ridning ett varv, varvbyte efter varje klass, begränsande staket på mitten, max 10 ekipage, skritt på spåret
    • Framridning: Ridhus, Fibersand, 21x60 m
  6. Ryttarmeddelande

    Finns på equipe.com i samband med att startlistorna publiceras. Samtidigt meddelas dagens starttid.

  7. Servering på tävlingsplatsen

    Restaurangen på tävlingsplatsen har en ny krögare. Lunch, middag och fika serveras.
    På @fourfamily2022 instagram kan ni se menyn.

  8. Inkvartering finns

    Sjöbo Gästgivaregård
    Husargårdens bed & Breakfast
    STF vandrarhem Blentarp

  9. Premieutbetalning

    -via TDB till angivet bankkonto.

  10. - Tävlingsbanan är utbyggd och har blivit större.
    - Alla ändringar, förfrågningar m.m. skickas till tavlinghenriksdal@gmail.com innan tävlingsstart.

    - Betalning ska ske via bankgiro. Faktura, med OCR-nummer och instruktioner, skickas från Equipay till anmälarens E-post på ovan angivna likviddag. Fakturan ska vara betald senast 2/5 kl 1800 . OBSERVERA att du är ansvarig för att korrekt epostadress är angiven i TDB. Vid utebliven betalning tas du bort ifrån klassen.
    - Efteranmälningar samt tillkommande avgifter betalas med Swish eller kort i sekretariatet. Kontrollera ekonomin innan ni lämnar tävlingsplatsen. Vid eventuell fakturering i efterhand tillkommer 100 kr i faktureringsavgift. Vid påminnelse tillkommer 60 kr i påminnelseavgift.
    - Alla ändringar, förfrågningar m.m. skickas till tavlinghenriksdal@gmail.com innan tävlingsstart. När tävlingen startat sker all kontakt via telefon.
    - Veterinär-/Läkarintyg mailas till tavlinghenriksdal@gmail.com senast sju dagar efter avslutad tävling.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Tisdag den 16 Maj 2023

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 10 B 90, A
Rosett
1* 260 kr 60 kr 2023-05-09
H 11 B 100, A
Rosett
2* 260 kr 60 kr 2023-05-09
H 12 B 110, A
Rosett
2* 280 kr 60 kr 2023-05-09
H 13 B 120, A
Rosett
2* 280 kr 60 kr 2023-05-09
H 14 B 130, A
Rosett
2* 280 kr 60 kr 2023-05-09
Antalet starter för dagen är begränsat till 220

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
110 Veterinäravgift 120 kr 0 kr 2023-05-09
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2023-05-09
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2023-05-09

Propositionen är godkänd