Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Medarrangeras av Österåkers Fältrittklubb, Fasterna Hästsportförening

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/64066 betalas genom TDB med Swedbank Pay, swish, kort eller i förekommande fall faktura eller kredit.
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2022-02-22 kl 19:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2022-03-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2022-04-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Datum för senast återtagande av anmälan till klass: 2022-03-25 kl 18:00
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Betalning ska ske senast inom en timme efter anmälan, se nedräkningen på egen anmälningssida för tävlingen.
  3. Tävlingsplatsen är Lovisedal Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Mestadels stigar och grusvägar
  4. Ryttarmeddelande

    Equipe Online. Ange i anmälan om det finns önskemål om separat utskick av ryttarmeddelandet. Utskicket kommer göras via email till den adress som finns inlagd i tävlingsdatabasen.

  5. Servering på tävlingsplatsen

    Enklare servering finns under dagen.

  6. Uppstallning och el

    Ingen uppstallning. El finns på tävlingsplatsen.

  7. Inkvartering finns

    Nej

  8. Antal anmälningar är maximerade till 40 st. Klubben förbehåller sig rätten att ställa in tävlingen om antalet anmälningar understiger 20 vid ordinarie anmälningstids utgång.

    Om antalet anmälda i klass 1 understiger 5 anmälda, förbehåller sig arrangören rätten att ställa in klassen.

    Efteranmälningar (endast via TDB) tas emot i mån av plats och efter kontakt med arrangören.

    Vid strykning efter anmälningstidens utgång återbetalas enbart anmälningsavgiften mot uppvisande av veterinär- eller läkarintyg som ska vara arrangören tillhanda senast en vecka efter tävlingen. Återbetalningen görs till tävlingskontot.

    Deltagaren tillåter oss genom sin anmälan att publicera start- och resultatlistor på internet.

    I samtliga klasser krävs häst- och ryttarlicens samt tävlingsbok. Ifylld tävlingsbok och hästens pass ska visas upp i sekretariatet och tas därefter med till förbesiktningen.
    Tävlingsbok köper du via Svenska Ridsportförbundets web, mer info finns här: Tävlingsboken

    OBS Tävlingsbok (gula boken) krävs inte i prova på klasser men kan beställas och användas till hästen frivilligt.

    Till Ekipage i samtliga klasser utlånas väst med startnummer till Ryttare och max fyra groomar.

    Diplom och rosetter hämtas i sekretariatet.
    Exakt tidsschema kommer i ryttarmeddelandet.
    Visa hänsyn och respektera dina medtävlare. Tänk på att hålla avstånd.
    Gå in och läs mer om reglerna för Covid-19 här:
    https://www.ridsport.se/tavling/tavlingochcovid19/reglerfortavlingarinomnuvaranderestriktionerna/

    Hästens vaccinationer, från senaste grundvaccinationen och framåt skall vara införda i TDB för att få starta. Stickprover på vaccinationsintyg kommer att genomföras enligt TR 1 mom 2.1.3. Vaccinationsintyg skall medföras i original eller vidimerad kopia.

    Hjälp för att slå på tappsko kommer att finnas, tag med riktade skor och kontanter. Betalning sker direkt till hovslagaren.

    Ändringar såsom häst eller ryttarbyte ska göras i TDB-lista 987 och inte via mail eller per telefon. Ändringar kan göras till senast kl 18.00 den 2/4.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 3 April 2022

    Nr Distans Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
11:00 H&P 1 40 Clear Round
RRKK Clear Round 40 km
Rosett
Av avgiften är 500 kr veterinäravgift och 100kr anmälningsavgift. Klassen innehåller 1 veterinärgrind med 40 min obligatorisk paus. Maxpuls 60 slag/minut. Ange i anmälan om det finns önskemål att starta med annat ekipage
Min: 3 tim Max: 5 tim 1* 600 kr 200 kr 2022-03-25
12:00 H&P 2 20 Prova På
RRKK Prova På 20 KM
Av avgiften är 200 kr veterinäravgift och 100 kr anmälningsavgift. Maxpuls: 60 slag/minut
Diplom till godkända ekipage.
Ange i anmälan om det finns önskemål att starta med annat ekipage.
Min: 2 tim Max: 3 tim Klu 300 kr 200 kr 2022-03-25
Antalet starter för dagen är begränsat till 40

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2022-03-25
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2022-03-25

Propositionen är godkänd