Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Medarrangeras av Kållereds Ryttarförening

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/12824 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-08-13 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-09-13 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-09-23 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-09-16 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-09-16 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 30x70 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att finnas på vår hemsida www.afrk.org

  6. Servering på tävlingsplatsen

    : Café och matservering finns.

  7. Uppstallning och el

    kan ej erbjudas.

  8. Inkvartering finns

    ej

  9. Laget ska anmälas per mail afrkts@gmail.com . Extra avgift på 300 kr tas ut om laget inte är anmält innan anmälningstiden går ut 2011-09-13 eller inte kommer till start utan att ha avanmält sig inom angiven tid.
    Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand 5 ekipage per deltagande lag företräde, därefter övriga ryttare från deltagande klubbar, därefter övriga ryttare. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.
    Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till afrkts@gmail.com senast sista anmälningsdagen.
    Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen, dock senast fem minuter efter att förklassen är färdig.
    Individuell start i lagklass är obligatorisk (dvs lagdeltagare anmäler sig till klass 2 och inte till klass 3).
    Strykning ska ske skriftligen till afrkts@gmail.com efter 2011-09-16. Ev straffavgift vid utebliven start ska betalas på plats eller utan anmodan sättas in på plusgiro 42286-5. Tävlande som avanmäler pga skada kommer inte debiteras några avgifter om veterinär eller läkarintyg visas på plats eller skickas till AFRK senast 7 dagar efter tävlingsdagen.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 25 September 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
8:00 H 1 Lätt A:1 2007 (2007)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 160 kr 2011-09-16
H 2 Lätt A:1 2007 (2007)
Individuell start
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 160 kr 2011-09-16
H 3 Lätt A:1 2007 (2007) Lag
Lagklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 160 kr 160 kr 2011-09-16
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd