Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/12369 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-07-23 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-08-23 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-08-30 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-08-26 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-08-26 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand/spån, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 30x30 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www3.idrottonline.se/KongahallaRS-Ridsport/Tavling/Tavlingar2011/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med dagens rätt

  7. Uppstallning och el

    tyvärr ej möjlig

  8. * Vid frågor hänvisas till mail ts.krs@hotmail.com, ev. frågor till tävlingsledares telefon får endast ställas kvällstid.
    * Kommer transport i form av lastbil måste detta anmälas, skicka mail till ts.krs@hotmail.com och invänta bekräftelse. Detta är nödvändigt pga platsbrist.
    * Anmäl om du vill ha möjlighet till frontutlast (bara för att vi ska kunna arrangera på parkeringen på bästa sätt)
    * Första start är planerad till kl 8:00 och den första klassen är en förklass.
    * Startanmälan av lag görs via mail, ts.krs@hotmail.com eller via anmälan av tävlingsryttare. Senast den 29 augusti 2011. Detta datum gäller även avanmälan av lag. Extra avgift på 300 kr debiteras lag som inte startanmäler inom angiven tid, samt av lag som inte kommer till start och ej avanmäler inom angiven tid.
    * Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till ts.krs@hotmail.com senast 29 augusti 2011. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter förklassen är färdig.
    * Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand 5 ekipage per deltagande lag företräde, därefter övriga ryttare från deltagande klubbar, därefter övriga ryttare. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.
    * Vaccinationsintyg visas innan urlastning.
    HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 4 September 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 Lätt A:1 2007 (2007)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 100 kr 2011-08-26
H 2 Lätt A:1 2007 (2007)
Ind. start
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 160 kr 100 kr 2011-08-26
H 4 Stängd Lätt A:1 2007 (2007) Lag
Lagklass, kräver ind start i klass 2
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 0 kr 0 kr 2011-08-26
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Propositionen är godkänd