Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/52806 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2019-09-10 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2019-09-21 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2019-09-13 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2019-09-13 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Tävlingsplatsen är Åsbo Ponnyklubb Anläggningsskiss
    • Framridning: Utomhus, Grus, 20x100 m
    • Framhoppning: Ridhus, Grus/flis, 21x62 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 60x100 m
  5. Ryttarmeddelande

    publiceras tillsammans med startlistorna.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med grillat, smörgåsar, varma & kalla drycker.

  7. Premieutbetalning

    sker via TDB.

  8. ÅPK-Cupen, som går över två olika tävlingshelger, där denna tävling är omgång 2. Första deltävlingen är den 11 augusti. Anmälan till Stora eller Lilla Cupen måste göras i och med anmälan till tävlingen den 11 augusti och ska vara betald innan första start den 11 augusti.
    Stora ÅPK-Cupen består av 100 till 110 klass och Lilla ÅPK-Cupen 80 till 90 klass. Totalt fyra möjliga klasser i Lilla Cupen och fem i Stora Cupen. Man bestämmer själv hur många klasser man vill vara med i och resultat från de klasser man deltager i räknas. Felfria ritter och ritter med max fyra fel i första fasen (grundomgången) ger poäng, Då de som deltager i ett lag i div 2, inte har möjlighet att påverka om de kommer till omhoppning eller ej, ger felfri ritt där i grundomgången lite högre poäng än en felfri ritt i en vanlig 100 klass fas 1.
    Vid lika antal totalpoäng placeras den högre som har högst poäng i svåraste klassen. Vid samma svårighetsgrad räknas klasserna den 21 september "högre" än de den 11 augusti. Är det lika även enl ovan, placeras den först som har högst placering i högsta klassen.

    Gehäng och täcke till segraren i respektive cup. Minst tre placerade per cup. Specialrosetter till placerade. Antal placerade enligt TR i förhållande till hur antal startande i Cupen.

    Cupavgift 100 kr, utöver den vanliga klassavgiften. OBS För er som vill vara med i någon av Cuperna, så gör man anmälan i "listor" på tävlingen den 11 augusti,

    Förfrågningar angående Cupen ställs till susanne.ib.nilsson@outlook.com

    Övriga förfrågningar görs helst via mail; machopc@gmail.com eller till Malin Petersson vardagar kl: 18,00 - 21,00 på tel 076-8634054. Vid ev återbetalning av anmälningsavgift ska veterinär- eller läkarintyg vara oss tillhanda senast 7 dagar efter tävlingen. Administrationsavgift på 75,00 kr avdrages. Intyget skickas via mail med scannad bilaga till machopc@mail.com eller via post till Malin Petersson Nygårdsvägen 9. 264 31 Klippan På tävlingsdagen når ni oss ENDAST per telefon 0435-100 22 (ej mail/fax).

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 21 September 2019

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 A 80, A
Rosett
Ingår i Lilla ÅPK-Cupen
1* 130 kr 0 kr 2019-09-13
H 2 A 90, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Hederspris
Segertäcke
Ingår i Lilla ÅPK-Cupen.
1* 150 kr 0 kr 2019-09-13
H 2 B 90, A
Rosett
1* 130 kr 0 kr 2019-09-13
H 3 Stängd A 100, A:1a Lag
Allsvenskan div 2 omg 1
Rosett, Hederspris
Ingår i Stora ÅPK-Cupen.
1* 0 kr 0 kr 2019-09-13
H 4 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Segertäcke
Ingår i Stora ÅPK-Cupen.
1* 170 kr 0 kr 2019-09-13
H 4 B 100, A
Rosett
1* 130 kr 0 kr 2019-09-13
H 5 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Segertäcke
Ingår i Stora ÅPK-Cupen.
2* 170 kr 0 kr 2019-09-13
H 5 B 110, A
Rosett
2* 130 kr 0 kr 2019-09-13

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Hästar som endast ska hoppa klass 3. Lag klassen 0 kr 0 kr 2019-09-13
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet ska kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2019-09-13
988 Stängd Vaccinationskontroll
Hästar där vaccinationen ska kontrolleras
0 kr 0 kr 2019-09-13

Propositionen är godkänd