Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/11884 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-07-02 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-08-02 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-08-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-08-05 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-08-05 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 35x65 m
    • Framridning: Ridhus, Spån/grus, 22x60 m
  5. Servering på tävlingsplatsen

    med bla. dagens lunch, mackor, kalla och varma drycker.

  6. Uppstallning och el

    kan ej erbjudas

  7. Premieutbetalning

    via TDB, vid efteranmälan via telefon/mejl hämtas premie i sekreteriatet innan hemfärd.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 13 Augusti 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09,00 P 4 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
70-100 LB
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 110 kr 50 kr 2011-08-05
P 4 B Lätt B, A
70-100 LB avd B
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2011-08-05
P 3 A Lätt B+, A:1a
75-105 LB+5
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 110 kr 50 kr 2011-08-05
P 3 B Lätt B+, A
75-105 LB+5 avd B
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2011-08-05
P 2 A Lätt A, A:0
80-110 LA
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 120 kr 50 kr 2011-08-05
P 2 B Lätt A, A
80-110 LA avd B
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2011-08-05
P 1 A Msv B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
100-120 MSV B
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 130 kr 50 kr 2011-08-05
P 1 B Msv B, A
100-120 MSV B avd B
Rosett
2* 80 kr 50 kr 2011-08-05
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Propositionen är godkänd