Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/42330 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2017-06-25 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2017-07-25 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2017-08-06 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2017-07-28 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2017-07-28 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2017-07-28 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen rids som en klass och delas efter att alla har startat. Om antal startande överskrider 100 startande sker prisutdelning i två klasser. Bästa resultat blir 1:a i första klassen, 2:a bästa resultat blir etta i andra klassen, 3:e bästa resultat blir 2:a i första klassen, 4:e bästa resultat blir 2:a i andra klassen, osv. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  5. Tävlingsplatsen är Halmstad Fältrittklubb Anläggningsskiss
    • Framridning: Utomhus, Grus, 25x60 m
    • Framhoppning: Utomhus, Sand (high tide), 25x50 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand (high tide), 60x80 m
  6. Ryttarmeddelande

    läggs ut på www.equipe.com.

  7. Servering på tävlingsplatsen

    med Dagens rätt, grillat, fika och annat gott är öppen under hela tävlingsdagarna.

  8. Uppstallning och el

    finns i begränsat antal. Helguppstallningen gäller från torsdag-söndag. Boxen spånas upp med två spånbalar, mer spån går att köpa för 100 kr/bal. Daguppstallning och dygnsuppstallning finns i mån av plats, kontakta hfk.tavling@gmail.com vid intresse. Vid avresa ska boxen mockas ur helt, ej rengjord box debiteras med 500 kr.

    Till elplats vänligen medtag egna förlängningssladdar.

  9. Premieutbetalning

    sker via TDB. Vid färre än 20 startande i en klass halveras premierna, dock minst anmälningsavgiften tillbaka.

  10. CUPREGLER LAXAHOPPET:
    För att vara med i brons- silver eller guldcupen måste ekipaget starta i alla tre omgångar i respektive cup, samt anmäla till respektive cup på lista.
    Vi kommer att tillämpa platssiffermetoden för respektive omgång. Detta innebär att poäng delas ut motsvarande placering i respektive omgång, men endast bland de som är anmälda till cupen. En förstaplats bland cupdeltagarna ger 1 poäng, andraplats 2 poäng osv.
    Den totala vinnaren i respektive cup är det ekipage som har lägst summa/poäng efter alla tre omgångarna i cupen. Vid lika summa/poäng avgör placering i tredje omgången.
    Ryttare kan starta mer än en häst i varje cup.
    Segertäcke samt fina laxpriser till de tre främsta i varje cup.

    Vi är en kontantfri klubb, sekretariatet tar kort samt Swish.

    Veterinär-/läkarintyg ska vara oss tillhanda senast måndagen den 14 augusti för återbetalning av anmälningsavgifter, administrativ avgift på 50 kr uttages vid återbetalning. Box- och elhyra betalas endast tillbaka om denna kan hyras ut till någon annan. Skicka intyget till "Halmstad Fältrittklubb, Mickedalavägen 35, 302 35 Halmstad", eller till hfk.tavling@gmail.com. Kontrollera din ekonomi i sekretariatet innan hemfärd för att undvika faktureringsavgift på 50 kr.

    Alla ändringar ska ske i TDB. Lämna inte frågor som kräver svar i TDB, maila dessa frågor istället.

    Plakett finns att köpa för 40 kr i sekretariatet vid placering.

    Vänligen respektera våra avspärrningar och säkerhetsregler.

    VARMT VÄLKOMNA TILL HALMSTAD!!

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Fredag den 4 Augusti 2017

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
fm H 1 A 90, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Omgång 1 i Bronscupen
1* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 1 B 90, A
Rosett
1* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 2 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Omgång 1 i Silvercupen
1* 180 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 2 B 100, A
Rosett
1* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 3 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(800, 600, 400, 300, 200 till placerade)
Omgång 1 i Guldcupen.
2* 100 200 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 3 B 110, A
Rosett
2* 150 kr 50 kr 2017-07-28
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Lördag den 5 Augusti 2017

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 4 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Omgång 2 i Bronscupen
1* 180 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 4 B 100, A
Rosett
1* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 5 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(800, 600, 400, 300, 200 till placerade)
Omgång 2 i Silvercupen.
2* 100 200 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 5 B 110, A
Rosett
2* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 6 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(1000, 700, 500, 400, 220 till placerade)
Omgång 2 i Guldcupen.
2* 100 220 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 6 B 120, A
Rosett
2* 150 kr 50 kr 2017-07-28
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Söndag den 6 Augusti 2017

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 7 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Anm.avg. åter
Omgång 3 i Bronscupen
1* 180 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 7 B 100, A
Rosett
1* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 8 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(800, 600, 400, 300, 200 till placerade)
Omgång 3 i Silvercupen.
2* 100 200 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 8 B 110, A
Rosett
2* 150 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 9 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett
(1000, 700, 500, 400, 220 till placerade)
Omgång 3 i Guldcupen.
2* 100 220 kr 50 kr 2017-07-28
därefter H 9 B 120, A
Rosett
2* 150 kr 50 kr 2017-07-28
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
100 Helguppstallning 70 st 1.250 kr 0 kr 2017-07-28
200 Elplats 25 st 400 kr 0 kr 2017-07-28
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2017-07-28
201 Bronscupen
Anmäl till klass 1, 4 och 7 + lista 201
100 kr 0 kr 2017-07-28
202 Silvercupen
Anmäl till klass 2, 5 och 8 + lista 202.
100 kr 0 kr 2017-07-28
203 Guldcupen
Anmäl till klass 3, 6 och 9 + lista 203.
100 kr 0 kr 2017-07-28

Propositionen är godkänd