Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/41719 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2017-05-13 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2017-06-13 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2017-06-24 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2017-06-16 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2017-06-16 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Herrevadskloster Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 20x60 m
    • Framridning: Ridhus, Grus, 30x70 m
  5. Ryttarmeddelande

    Kommer att finnas på equipe online

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns i ridhuset.

  7. Uppstallning och el

    Finns ej

  8. Inkvartering finns

    Finns ej

  9. Premieutbetalning

    Via TDB

  10. Vid 15 starter eller färre kommer premierna att halveras. Vid ev. återbetalning av anmälningsavgiften skall läkar- eller vet. intyg vara oss tillhanda senast 7 dagar efter tävlingens slut. Skickas via mail till diana.svensson@postnord.com en administrations avg. kommer at tas ut på 75:-. Vid speciella önskemål om start ska detta anmälas i meddelande före betalningsdagen.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 25 Juni 2017

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 5 Lätt B:2 (2016)
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 40 250 kr 70 kr 2017-06-16
H 4 Lätt A:3 (2025)
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 40 250 kr 70 kr 2017-06-16
H 3 Medelsvår C:1 2011 (2011)
Rosett, Plakett
(700, 500, 320 till placerade)
2* 40 320 kr 70 kr 2017-06-16
H 2 Medelsvår B:2 2006 (2006)
Rosett, Plakett
(800, 600, 350 till placerade)
2* 40 350 kr 70 kr 2017-06-16
H 1 Medelsvår B:5 (2017)
Rosett, Plakett
(800, 600, 350 till placerade)
2* 40 350 kr 70 kr 2017-06-16
H 6 Lätt B:3 (2007)
Öppen FU klass
Rosett, Plakett
Ange i din anmälan vilket Paraprogram du vill rida!
2* 250 kr 70 kr 2017-06-16

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2017-06-16

Propositionen är godkänd