Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/41316 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2017-04-12 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2017-04-25 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2017-05-07 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2017-04-28 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2017-04-28 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2017-04-28 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Tävlingsplatsen är Lunda Gård Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 50x100 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus, 33x66 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att finnas på vår hemsida www.marstaridklubb.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med lagad mat finns.

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Premieutbetalning

    sker i TDB, premier halveras om antalet startande understiger 15 anmälda.

  9. Max antal starter per tävlingsdag är 350 st inkl lagklassen.
    Laganmälan och betalning för lagklasen anmäls via TDB, se lista 10.
    Ekipage som endast rider i lagklassen anmäls via TDB, se lista 20.
    Lagledaren ska informera sekretariatet om laguppställningen. Laglistor finns att hämta i sekretariatet alt maila in laguppställningen på tavling@marstaridklubb.se

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 7 Maj 2017

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 H 3 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 100 260 kr 100 kr 2017-04-28
H 3 B 110, A
Rosett
2* 25 160 kr 100 kr 2017-04-28
H 2 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 100 260 kr 100 kr 2017-04-28
H 2 B 120, A
Rosett
2* 25 160 kr 100 kr 2017-04-28
H 1 Stängd A 120, Laghoppning Lag
Rosett, Plakett
(2000, 1000, 500 till placerade)
Lagledaren anmäler och betalar till lagklassen via lista 10
2* 0 kr 0 kr 2017-04-28
Antalet starter för dagen är begränsat till 300

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Laganmälan till lagklassen 1.000 kr 0 kr 2017-04-28
20 De ekipage som endast startar i lagklassen 0 kr 0 kr 2017-04-28
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte/lagdeltagare)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2017-04-28

Propositionen är godkänd