Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/40767 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2017-03-25 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2017-04-25 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2017-05-07 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2017-04-28 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2017-04-28 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Tävlingsplatsen är Stum Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 80x100 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus, 40x50 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 40x50 m
  5. Ryttarmeddelande

    Finns fr.o.m 1/5 på www.hkrk.nu och www.online.equipe.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Ja. Dagens rätt.

  7. Vid otjänligt väder kommer tävlingen ev. att flyttas inomhus.

    All avanmälan sker vid TDB. Under tävlingsdagen ring även sekretariatet, 0702006056.
    Häst och ryttarbyte anmäls direkt i TDB, fram till det att ordinarie anmälningstid (25 april kl. 18.00) går ut.
    Lista 987 (häst/ryttarbyte) skall först användas efter det att ordinarie anmälningstid gått ut.

    Avanmälan efter 28/4 kl:18:00 skall åtföljas av vetintyg/läkinty, senast den 17/5, för att återbetalning av anmälningsavgift skall ske. Administrationsavgift utgår med 50 kr. Detta skickas till Emma Sjunnesson, Bänarp 203, 311 67 Slöinge. hoppsektionen.hkrk@hotmail.com

    Lämna inte frågor som kräver svar i TDB, maila dessa frågor till hoppsektionen.hkrk@hotmail.com. Speciella önskemål ska lämnas i meddelande till arrangör före betaldag.

    Startlistor och resultat redovisas online på www.online.equipe.com. Ändringar görs i TDB. Under tävlingsdagen, kontakta även sekretariatet.

    VIKTIGT GÄLLER DIV 3 HOPPNING! ALLA som är tilltänkta att rida i laget (ordinarie) ska anmäla till klass 2. Reserver som inte är anmäld till någon annan klass under dagen, anmäler till klass 5. Detta för att, enl. TR, så måste alla vara anmälda till tävlingen via TDB (licenskrav). Tänk på att innan avresa kontrollera er ekonomi i sekretariatet, då vi tar ut en extra avgift vid fakturering. Tiden är knapp ändå för sekretariatet på tävlingsdagen. LAGLEDARE, ni måste säga till era ryttare att anmäla i TDB.

    Preliminär lagblankett med önskad startordning mailas till hoppsektionen.hkrk@hotmail.com senast måndag den 1 maj. Definitiv startordning skall lämnas in senast 10 min efter det att sista tilltänkta lagryttaren gått i mål i förklassen.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 7 Maj 2017

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 P 1 A Lätt D, A
Rosett
1* 120 kr 80 kr 2017-04-28
Därefter P 2 A Lätt D, A:Inverkan
Lagklass Div III omg 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Klassen är endast öppen för lagdeltagare i div III hoppning ponny nord.
ALLA ordinarie lagryttare anmäler här. Reserver till laget och som INTE är anmäld till någon annan klass under dagen, anmäler i klass 5.
1* 120 kr 0 kr 2017-04-28
P 3 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 130 kr 80 kr 2017-04-28
P 3 B Lätt C, A
Rosett
1* 130 kr 80 kr 2017-04-28
P 4 A Lätt C+, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 130 kr 80 kr 2017-04-28
P 4 B Lätt C+, A
Rosett
1* 130 kr 80 kr 2017-04-28
P 5 A Lätt D, A:Inverkan
I denna klass anmäler sig RESERVER till lagklassen som INTE är anmäld till någon annan klass under tävlingsdagen.
1* 0 kr 0 kr 2017-04-28
Antalet starter för dagen är begränsat till 250

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2017-04-28

Propositionen är godkänd