Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/8794 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-03-01 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-03-12 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-03-04 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-03-04 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 22x64 m
    • Framhoppning: Ridhus, Sand, 22x48 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, vid tjänlig väderlek
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras senast fem dagar innan tävlingen på www.ridklubben.net

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Enklare servering finns på tävlingsplatsen, samt försäljning av "Dagens Lunch".

  7. Premieutbetalning

    Sker via TDB till anmälaren efter att ev. andra uppkomna kostnader dragits av. Premie halveras vid färre än 20 startade i resp. klass, dock lägst anmälnings- och startavgift tillbaka till samtliga placerade. Inga premier i avd. B.

  8. - Efteranmälan görs mot ett tillägg av 50% av ordinarie anmälningsavgift.
    - Betalning sker via TDB om inte annat överenskommits t.ex. vid sen efteranmälan. Vid eventuell fakturering av avgifter i efterhand tillkommer en adm.avgift på 50:-/ekipage. Avanmälan som kan styrkas med läkar-/veterinärintyg senast 2011-03-21 debiteras inte.
    - Telefonnummer till sekretariatet under tävlingsdagen: 0501-355 35 eller 0702-108 801.

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 13 Mars 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 3 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
100 cm Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(500, 300, 200, 150, 130 öpl. till placerade)
2* 130 kr 65 kr 2011-03-04
H 3 B 100, A
100 cm A
Rosett
2* 100 kr 50 kr 2011-03-04
därefter H 2 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
110 cm Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(650, 450, 300, 200, 140 öpkl. till placerade)
2* 140 kr 70 kr 2011-03-04
H 2 B 110, A
110 cm A
Rosett
2* 100 kr 50 kr 2011-03-04
därefter H 1 A 120, A:0
120 cm A:0
Rosett, Plakett
(900, 650, 450, 250, 200, 150 öpl. till placerade)
2* 150 kr 75 kr 2011-03-04
H 1 B 120, A
120 cm A
Rosett
2* 100 kr 50 kr 2011-03-04

Propositionen är godkänd