Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/11312 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-05-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-06-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-06-28 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-06-24 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-06-24 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Ridhus, Sand, 20x40 m
    • Hoppbana: Utomhus, Gräs, 60x70 m
    • Terräng framhoppning: Utomhus, Gräs/hagmark
    • Dressyrbana: Utomhus, Sand, 20x40 m
  6. Ryttarmeddelande

    http://www8.idrottonline.se/BastasensRK-Ridsport/Tavling/

  7. Servering på tävlingsplatsen

    är av enklare slag

  8. Uppstallning och el

    finns ej att tillgå

  9. Avanmälan som kan styrkas med läkar- eller veterinärintyg skall vara oss tillhanda senast 14 dagar efter tävlingsdagen, då tas endast en administrativ avgift ut på 50 kr.
    Ev faktureringsvgift tas ut med 50 kr.

  10. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Anette Cederborg
    • Kontaktperson: Beatrice Jakobsson 070-741 79 23 askebo@telia.com
    • Kontaktperson: Mia Lindahl 070-436 59 96 bastasen@hotmail.com
    • Överdomare: Björn Palm
    • Banbyggare hoppning: Beatrice Jakobsson
    • Banbyggare terräng: Maria Ståhl
    • Dressyrdomare: Lena Adolfsson
    • Hoppdomare: Mia Lindahl
    • Teknisk delegat: Björn Palm
    • Resultatansvarig: Beatrice Jakobsson askebo@telia.com

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 3 Juli 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 H 2 H90
90
Rosett, Plakett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 1997 1* 50 300 kr 200 kr 2011-06-24
d.e H 1 H100
100
Rosett, Plakett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Lätt samt MSV B Ponny 1997 2* 50 300 kr 200 kr 2011-06-24

Propositionen är godkänd