Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/37842 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2016-09-06 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2016-09-17 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2016-09-09 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2016-09-09 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Tävlingsplatsen är Gråmanstorp Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Flis/grus, 21x62 m
    • Framhoppning: Ridhus, Flis/grus, 18x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 60x100 m
  5. Ryttarmeddelande

    publiceras tillsammans med startlistorna.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns med bl.a. grillat, smörgåsar, varma och kalla drycker.

  7. OBS! Lag avgiften innefattar endast 4 ekipage. Ekipage nr 5-8 i lagklassen har en startavgift på 130 kr/ekipage. Avgiften betalas på plats och lagledaren är ansvarig för att betalning sker.

    Vid ev återbetalning av anmälningsavgift ska veterinär- eller läkarintyg vara oss tillhanda senast 7 dagar efter tävlingen.
    Administrationsavgift på 75kr dras av.
    Intyget skickas via mail med scannad bilaga till machopc@mail.com eller via post till Malin Petersson Nygårdsvägen 9. 264 31 klippan

    .På tävlingsdagen når ni oss ENDAST per telefon 0435-100 22 (ej mail/fax).

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 17 September 2016

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:.00 P 1 A Lätt C, A
Förklass
Rosett
1* 110 kr 50 kr 2016-09-09
H&P 2 A Lätt C, Laghoppning Lag
Lagklass allsvenskan Div 2
Rosett, Plakett, Hederspris
Maila gärna laget i förtid till machopc@gmail.com så underlättar det för sekretariatet.
1* 0 kr 0 kr 2016-09-09
P 3 A Lätt E, A
Rosett
1* 110 kr 50 kr 2016-09-09
P 4 A Lätt D, A
Rosett
1* 110 kr 50 kr 2016-09-09

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
11 Ekipage som endast rider lagklass.
Vi vill uppmana de ekipage som vet att de endast kommer att starta lagklassen att anmäla sig till denna lista. Vi får då alla era uppgifter direkt och sparar mycket administrativt vit tävlingsdagen. Tack på förhand
0 kr 0 kr 2016-09-09
12 Sena ändringar(häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäles rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2016-09-09

Propositionen är godkänd