Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/11188 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-08-02 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-08-08 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-08-05 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-08-05 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2011-08-05 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande hela dagen

  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grusbana, 60x80 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grusbana, 60x60 m
    • Framridning: Ridhus, Normalt ridhusunderlag sand/spån, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    och preliminära startlistor publiceras veckan före tävlingen på klubbens hemsida, http://www.alirk.se/

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Prisvärd servering med diverse rätter finns på tävlingsplatsen. Frukostservering på lördag och söndag. Ryttarfest anordnas på lördagkvällen. Anmälan på plats.

  7. Uppstallning och el

    bokas vid anmälan. Uppstallning i befintliga stallar och mobila tävlingsboxar. Pris inkl spån: box 1000 kr/meeting, spilta 500 kr/meeting (100 kr av uppstallningsavgiften utgör kostnad för desinficering). Elplats 300 kr/anslutning. För garanterad uppstallning och elplats ska bokning och betalning ske i förskott genom TDB.
    Före avfärd ska boxar rengöras och stallvärd ska godkänna och pricka av. Icke rengjord box debiteras med 300 kr.

  8. Inkvartering finns

    bl.a. på Haga Park Hotel 0476-53900, IKEA värdshus 0476-641100, Sjöstugans camping & Vandrarhem 0476-71600. På ridanläggningen finns tillgång till duschar och toalett. B&B kommer ev att kunna erbjudas på tävlingsplatsen, kontakta klubben för info och bokn

  9. Premieutbetalning

    Sker genom TDB

  10. Veterinäravgift betalas på plats enligt ryttarmeddelande.
    Vid eventuell fakturering eller återbetalning som inte sker genom TDB tillkommer avgift på 50 kr.
    Vid 20 eller färre starter i en klass halveras premierna, dock minst anmälningsavgifterna tillbaka.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Fredag den 12 Augusti 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
10.00 H 1 B 110, A
1,10 Avd B
Rosett, Plakett
2* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 2 B 120, A
1,20 Avd B
Rosett, Plakett
2* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 3 B 130, A
1,30 Avd B
Rosett, Plakett
2* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 4 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Bockatorpspriset
Rosett, Plakett
(700, 500, 400, 260 till placerade)
2* 130 kr 60 kr 2011-08-05
H 5 A 120, A:0
1,20 A:0
Rosett, Plakett
(1000, 700, 500, 280 till placerade)
2* 140 kr 60 kr 2011-08-05
H 6 A 130, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
1:30 Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(1200, 1000, 600, 300 till placerade)
2* 150 kr 60 kr 2011-08-05

Lördag den 13 Augusti 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9.00 H 7 B 120, A
1,20 Avd B
Rosett, Plakett
3* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 8 B 130, A
1,30 Avd B
Rosett, Plakett
3* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 9 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
1,20 Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(1200, 800, 500, 300 till placerade)
3* 150 kr 60 kr 2011-08-05
H 10 A 130, A:0
1,30 A:0
Rosett, Plakett
(1500, 1200, 800, 360 till placerade)
3* 180 kr 60 kr 2011-08-05
H 11 A 140, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
1,40 Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(1800, 1400, 1000, 600, 400 till placerade)
3* 200 kr 60 kr 2011-08-05

Söndag den 14 Augusti 2011

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9,00 H 12 B 120, A
1,20 Avd B
Rosett, Plakett
3* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 13 B 130, A
1,30 Avd B
Rosett, Plakett
3* 100 kr 60 kr 2011-08-05
H 14 A 130, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
1,30 Två faser A:0+A:0
Rosett, Plakett
(1500, 900, 700, 360 till placerade)
3* 180 kr 60 kr 2011-08-05
H 15 A 140, A:0
1,40 A:0
Rosett, Plakett
(2000, 1500, 1000, 800, 480 till placerade)
3* 240 kr 60 kr 2011-08-05
H 16 A 145, A:1a
IKEA Cup
Rosett, Plakett
(3000, 1500, 1000, 600 till placerade)
3* 300 kr 60 kr 2011-08-05

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
17 Elplats 300 kr 0 kr 2011-08-05
18 Meetinguppstallning box 1.000 kr 0 kr 2011-08-05
19 Spilta 7 st 500 kr 0 kr 2011-08-05

Sponsorer

Propositionen är godkänd