Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/35621 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2016-04-10 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2016-05-10 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2016-05-21 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2016-05-13 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2016-05-13 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Tävlingsplatsen är Trosa ridsällskap Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, grus/sand, 50x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    http://www2.idrottonline.se/TrosaRS-Ridsport/TavlingochTraning/Tavlingar

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeteria med bl.a dagens lunch , fika och smarrigt godis kommer att finnas.

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Inkvartering finns

    Nej

  9. Premieutbetalning

    Nej

  10. Vid mycket nederbörd kan tävlingen komma att flyttas inomhus till ridhus 20 x 40 m.

    Anmälningsavgiften för laget(400:-/lag) ska utan anmodan sättas in på föreningens bg: 771-9909 senast 7 dagar före tävlingen, märk inbetalningen med lagets namn. De lagledare som redan innan tävlingsdagen vet laguppställningen får gärna maila den till trosaridskola@gmail.com för att underlätta för sekretariatet. Senaste tidpunkt för att lämna in laguppställningen är direkt efter förklassen.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 21 Maj 2016

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09 P 4 A Lätt E, A
Rosett
1* 120 kr 0 kr 2016-05-13
P 3 A Lätt D, A
Rosett
1* 120 kr 0 kr 2016-05-13
H&P 2 A Lätt D, A Lag
Div 3 omg 2
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2016-05-13
P 1 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
,
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 150 kr 0 kr 2016-05-13
P 1 B Lätt C, A 1* 120 kr 0 kr 2016-05-13
Antalet starter för dagen är begränsat till 200

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2016-05-13

Propositionen är godkänd