Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/10973 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2011-04-24 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2011-05-24 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-05-31 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-05-27 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-05-27 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Framridning: Ridhus, spån, 35x60 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, grus, 20x40 m
  5. Ryttarmeddelande

    www.hallingsjoryttarforening.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns vid ridhuset. Lättare lunch serveras.

  7. Uppstallning och el

    finns ej.

  8. Inkvartering finns

    kan ej tillhandahållas.

  9. Premieutbetalning

    - Nej

  10. Tävlingen sker på två parallella banor, där Bohuscupen Klass 1 - 4 går på bana 1 och klass 5 - 7 på bana 2.

    Förklass & Lagklass: Vid mer än 40 anmälda ekipage per klass har i första hand 5 ekipage per deltagande lag företräde, därefter övriga ryttare från i lagtävlingen deltagande klubbar, därefter övriga ryttare. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.
    För övriga klasser gäller max 80 starter totalt och turordning enl. anmälningsordning.

    Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt ev. 1 reserv via mail till info@hallingsjoryttarforening.se senast 27/5.
    Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast fem minuter efter att förklassen är färdig.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 5 Juni 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
9:00 P 1 Lätt B:1 2006 (2006)
BC Förklass
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 40 150 kr 50 kr 2011-05-27
d.e P 2 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
BC Individuell start Lektionsryttare
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 150 kr 50 kr 2011-05-27
d.e P 3 Lätt B:1 2006 (2006) Lag
BC Individuell start privatryttare
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 150 kr 50 kr 2011-05-27
d.e P 4 Lätt B:1 2006 (2006)
Lagklass
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 0 kr 0 kr 2011-05-27
9.00 P 5 Lätt C:1 2008 (2008)
Lätt C:1
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 150 kr 50 kr 2011-05-27
d.e P 6 Lätt B:1 2006 (2006)
Lätt B:1 ej lag
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 150 kr 50 kr 2011-05-27
d.e P 7 Lätt A:1 2007 (2007)
Lätt A:1
Kategoriindelning med ponnykategori
1* 150 kr 50 kr 2011-05-27
Antalet starter för dagen är begränsat till 160

Propositionen är godkänd