Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/34842 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2016-06-07 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2016-06-17 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2016-06-10 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2016-06-10 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2016-05-24 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  5. Tävlingsplatsen är Södra Umeå Ryttarförening Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand, 50x80 m
    • Framhoppning: Utomhus, Grus/sand, 45x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus/sand , 45x60 m
  6. Ryttarmeddelande

    Kommer publiceras på Equipe online.

  7. Servering på tävlingsplatsen

    Dagens lunch kommer serveras lördag och söndag. Vegetariska alternativ finns.
    Lättare fika och hamburgare finnas i kiosken vid tävlingsbanan.

  8. Uppstallning och el

    Begränsat antal elplatser, boxar och spiltor.Vid behov kommer boxar på Umåkers travbana att användas. Önskar du komma fredag, anmäl det på separat lista. Bokning av uppstallning är bindande efter likviddagen, vid avbokning senare än likviddagen betalas avgiften endast åter om platsen kan hyras ut till annan häst. Uppstallning sker på egen risk. Innan hemresa ska boxar och spiltor tömmas på strömedel enligt anvisningar på tävlingsplatsen. El-plats bokas i TDB på separat lista. Vid frågor eller önskemål kontakta uppstallningsansvarig Anna Edström, 073-022 82 48

  9. Inkvartering finns

    På anläggningen för en kostnad av 150kr/person/natt bokas i TDB på separat lista. Medtag egen madrass/liggunderlag och sängkläder.

    Annars rekommenderas Scandic Syd UMEÅ 090-205 60 00

  10. Premieutbetalning

    Via TDB. Vid färre än 10 starter i respektive klass halveras premier men inte lägre än anmälningsavgiften åter.

  11. OBS! Anmälan stänger kl 18.00 dagen innan första tävlingsdag för att underlätta arbetsbördan i sekretariatet. All efteranmälan ska gå via TDB inom utsatt tid för anmälan. Enbart klassbyte och kompletteringar får ske på plats. Om anmäld ryttare/häst, vid resultatinläsning, saknar licens kommer ryttare och arrangör att bötfällas enligt TR I mom 150.1.1.

    Vaccinationsintyg skall visas upp i sekretariatet innan första start.

    Uppstallade på tävlingsplats skall skyndsamt ställa sin transport på anvisad plats.

    Veterinärbesiktning sker på anvisad plats (se anläggningsskiss). Vänligen respektera utsatta tider. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas i sekretariatet.

    OBS! Klass 1 och 2 går över samma bana med en paus på 20 minuter.

    Vid frågor till sekretariat kontakta Erika Larsson 070-322 13 49.

  12. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 18 Juni 2016

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 A 90, A
Rosett
1* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 2 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
I klassen ingår KM för SURF ekipage. Anmälan till klubbmästerskapet sker på plats i sekretariatet senast 30 minuter innan första start i klassen.
1* 120 kr 50 kr 2016-06-10
H 2 B 100, A
Rosett, Anm.avg. åter
1* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 3 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(400, 300, 200, 130 till placerade)
2* 130 kr 50 kr 2016-06-10
H 3 B 110, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 4 A 120, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(800, 600, 400, 200 till placerade)
2* 140 kr 50 kr 2016-06-10
H 4 B 120, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 5 A 130, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(1000, 800, 500, 300 till placerade)
2* 150 kr 50 kr 2016-06-10
H 5 B 130, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10

Söndag den 19 Juni 2016

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 6 A 100, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 120 kr 50 kr 2016-06-10
H 6 B 100, A
Rosett, Anm.avg. åter
1* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 7 A 110, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0)
Rosett, Plakett
(400, 300, 200, 130 till placerade)
2* 130 kr 50 kr 2016-06-10
H 7 B 110, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 8 A 120, A:0
Rosett, Plakett
(800, 600, 400, 200 till placerade)
2* 140 kr 50 kr 2016-06-10
H 8 B 120, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10
H 9 A 130, A:0
Rosett, Plakett
(1000, 800, 500, 300 till placerade)
2* 150 kr 50 kr 2016-06-10
H 9 B 130, A
Rosett, Anm.avg. åter
2* 100 kr 50 kr 2016-06-10

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
10 Meeting box 27 st 750 kr 0 kr 2016-05-24
11 Meeting spilta 15 st 500 kr 0 kr 2016-05-24
12 Meeting box Umåker
Används endast vid behov
20 st 600 kr 0 kr 2016-05-24
13 Dag spilta
Meddela dag via sms till uppstallningsansvarig Anna Edström, 073-022 82 48
8 st 300 kr 0 kr 2016-05-24
14 Elplats meeting 6 st 150 kr 0 kr 2016-05-24
15 Inkvartering 1 natt 10 st 150 kr 0 kr 2016-05-24
16 Inkvartering 2 nätter 10 st 300 kr 0 kr 2016-05-24
17 Extra spånbal 100 kr 0 kr 2016-05-24
18 Ankomst fredag efter klockan 18.00 0 kr 0 kr 2016-05-24
19 Sena ändringar
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2016-05-24

Propositionen är godkänd