Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/8732 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-02-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-03-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-02-25 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-02-25 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand, 23x58 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att publiceras på hemsidan i god tid före tävlingsdag.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    finns och serverar Dagens Lunch på tävlingsdagen.

  7. Uppstallning och el

    kan ej erbjudas (se Ridsportförbundets bestämmelser)

  8. Premieutbetalning

    placerade får rosett, plakett och anmälningsavgiften tillbaka.

  9. - Anmälan ska vara oss tillhanda senast måndagen den 28 februari 2011 kl: 18.00. Försent inkommen anmälan behandlas som efteranmälan.
    - Sista datum för återtagande av anmälan är den 28 februari 2011.
    - Anmälan görs via Tävlingsdatabasen. Länk finns på vår hemsida www.bratteborgsrs.se
    - Alla kostnader betalas i förskott via Tävlingsdatabasen.
    - Efteranmälan mottages i mån av plats, mot en extra avgift om 50 kr per klass.
    - Vaccinationsintyg ska uppvisas i sekretariatet före urlastning.
    - Gällande ryttarlicens ska kunna uppvisas.
    - Resultatansvarig Eva Larson 0760-45 66 96
    - Domare är Karin Palmér.
    - Vi förbehåller oss rätten att maximera antalet starter genom lottning.
    - Tävlingen hålls inomhus i ridhus. Framridning utomhus på grusbana och sandbana.
    OBS klass 2 ändrad till LB:1 24/!

    Bratteborgs Ryttarsällskap hoppas på fina tävlingar och hälsar Er alla Hjärtligt Välkomna!

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 6 Mars 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09.00 H 3 Lätt B:0 2006 (Utgår 2015) (2006)
LB:0 (2006)
1* 120 kr 50 kr 2011-02-25
d.e. H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
LB:1
1* 120 kr 50 kr 2011-02-25
d.e. H 1 Lätt A:1 2007 (2007)
LA:1 (2007)
1* 130 kr 50 kr 2011-02-25

Propositionen är godkänd