Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/32957 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2015-09-13 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2015-10-13 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-10-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-10-16 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-10-16 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Falu Ridklubb Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Ridhus, Sand/Spån, 20x40 m
    • Dressyrbana: Ridhus, Sand/Spån, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand/Grus, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Sand/Grus, 20x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Läggs ut på Equipe Online

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns på tävlingsplatsen med bland annat dagens rätt, fika och godis.

  7. Premieutbetalning

    Sker via TDB.

  8. Arrangören förbehåller sig rätten att ändra antalet starter per klass. Vid eventuell återbetalning av anmälningsavgiften, enligt TR mom. 131 punkt 6, krävs veterinärintyg/läkarintyg senast 7 dagar efter avslutad tävling. Administrativ avgift på 50 kr avgår.

    Preliminära startlistor finns att tillgå på Equipe Online senast 18.00 tre dagar före aktuell tävlingsdag. Definitiva startlistor för kommande tävlingsdags klasser finns tillgängliga senast kl. 20.00 dagen före.

    Varmt välkomna till oss på Falu Ridklubb!

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 25 Oktober 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 4 Lätt C:1 (2015)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 190 kr 80 kr 2015-10-16
Därefter H 3 Lätt B:1 (2019)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 190 kr 80 kr 2015-10-16
Därefter H 2 Lätt A:1 2007 (2007)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
1* 20 210 kr 80 kr 2015-10-16
Därefter H 1 Lätt A:3 (2025)
Rosett, Plakett, Anm.avg. åter
2* 20 225 kr 80 kr 2015-10-16
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2015-10-16

Propositionen är godkänd