Inloggning krävs för att fortsätta.

Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/31584 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2015-07-28 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-08-09 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-07-31 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-07-31 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2015-07-31 kl 18:00
  3. Delning av klass.
    Klassen delas rakt av på hälften, i två olika klasser. Klasserna rids sedan som två separata klasser med efterföljande prisutdelningar. Justering av priser/premier får inte förekomma.
  4. Tävlingsplatsen är Målserums Gård Västervik Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Sand, 40x60 m
    • Framridning: Utomhus, Sand
    • Framhoppning: Utomhus, Sand
  5. Ryttarmeddelande

    Kommer att finnas på vår hemsida vorf.dk och på equipe.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Frukost, dagens lunch och fika finns att köpa på plats. Grillkväll på lördagskvällen kommer att anordnas.

  7. Uppstallning och el

    Uppstallning kommer att ske i permanenta tävlingsboxar på tävlingsplatsen till en kostnad av 400:-/meeting, spån tillkommer 100:-/bal finns att köpa på plats. Det finns 113 boxar och 24 spiltor på anläggningen boxarna tilldelas i den ordning som anmälan inkommer därefter spiltor. Det finns även möjlighet att ha sina ponnier i en hage (ca 30x30m) finns att hyra inom närområdet 400:-/meeting (max 4 ponnies) eget elaggregat, pinnar och eltråd medtages. Hörnstolpar finns.
    Anmälan göres i listor på TDB där det finns olika prisalternativ även för camping, husvagnar och elplatser

  8. Inkvartering finns

    Camping, uppställning och el-platser för husvagnar och hästlastbilar finns. Möjlighet till vildmarkscamping utan el med eget tält alt. husvagn finns också på tävlingsplatsen, detta under enklare former. Duschar finns i anslutning till tävlingsplatsen, gångavstång. Med el 600:- tält eller husvagn för hela meetinget.
    OBS! max 10 ampére per elställe, annars risk för överbelastning. Utan el 300:- för hela meetinget. Andra alternativ campingplatsen Lysingsbadet 0490-254850, Lilla Hotellet 0490-12970, Solgårdens Gästhem www.sungarden.nu, Centralhotellet 0490-89550 www.centralhotellet.com

  9. Segertäcke till segrare i varje kategori i individuella cupen !
    Enbart rosett till placerade i de individuella klasserna.
    Hederspriser till de placerade lagen.

    Alla föreläsningar/workshop/clinics är gratis för tävlande med familj samt lagledare.

    Regler: Laghoppning är det som gäller 4 ekipage/lag 3 resultat räknas. Ett lag kan bestå av ryttare från olika klubbar dvs mixat lag. Lag får bestå av fyra ryttare i samma kategori. Lag går att anmäla och mixa på plats.
    1. Startberättigade är ekipage som inte startat Lätt A
    2. Ungponny 5 och 6 år får delta i lagklass
    3. Ekipage kan starta både hoppning och dressyr. Om ni önskar delta i både hoppning och dressyr ANMÄL ER I HOPPTÄVLINGEN , där finns en klass dressyr / dag att anmäla till, skriv vilken dressyrklass ni önskar delta i ett meddelande till arrangören.
    4. Ponny får delta med två ryttare , dock max två starter per dag.DETTA GÄLLER ÄVEN ER SOM RIDER BÅDE HOPPNING OCH DRESSYR TOTALT MAX 2 STARTER PER DAG !
    5. Om efter de tre hoppningarna, två eller flera lag har samma resultat så avgörs i första hand söndagens hoppning är resultatet där lika avgörs poängen i lördagens hoppning.
    6. Tävlingen pågår i tre dagar fredag - söndag med separata prisutdelningar. Bästa sammanlagda lagresultat efter dessa tre dagar vinner PonniaCup. Lagsammansättningen skall vara densamma alla tre dagarna, vid skada eller sjukdom får reserv sättas in.
    7. Skyddsväst skall bäras vid alla uppsuttna tillfällen i hoppning.
    8. Nytt för i år är att vi har meetingpris för bästa individuella placeringar .
    Anmälningsavgift är 1000:-/lag detta faktureras klubben i samband med Laganmälan som göres till gunilla.johansson@vorf.dk skriv faktureringsadress i mailet.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Fredag den 7 Augusti 2015

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P 12 A Lätt E, A:Clear Round
Rosett
Omstart 40kr
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 13 Stängd A Lätt E, A:Inverkan
Rosett
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 14 A Lätt D, Två faser 317.4.1 (A+A) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 14 B Lätt D, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 15 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 15 B Lätt C, A
Rosett
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 16 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 16 B Lätt B, A 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 100 B 5, A
DRESSYR
1* 0 kr 0 kr 2015-07-31

Lördag den 8 Augusti 2015

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
P 17 A Lätt E, A:Clear Round
Omstart 40kr
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 18 A Lätt E, Två faser 317.4.1 (A+A)
Rosett
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 20 A Lätt C, Två faser 317.4.1 (A+A) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 20 B Lätt C, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 21 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 21 B Lätt B, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 200 B 5, A
DRESSYR
1* 0 kr 0 kr 2015-07-31

Söndag den 9 Augusti 2015

    Nr Avd Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
11.00 P 22 A Lätt E+, A:Clear Round
Rosett
1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 22 B Lätt E+, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 23 A Lätt D, Två faser 317.4.1 (A+A) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 23 B Lätt D, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 24 A Lätt C, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 24 B Lätt C, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 25 A Lätt B, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) 1* 100 kr 0 kr 2015-07-31
P 25 B Lätt B, A 1* 80 kr 0 kr 2015-07-31
P 300 B 5, A
DRESSYR
1* 0 kr 0 kr 2015-07-31

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
30 Permanenta tävlingsboxar 113 st 400 kr 0 kr 2015-07-31
31 Permanenta spiltor 24 st 400 kr 0 kr 2015-07-31
32 Hagar 400 kr 0 kr 2015-07-31
33 Tält eller Husvagn med el 600 kr 0 kr 2015-07-31
34 Tält eller Husvagn utan el 300 kr 0 kr 2015-07-31
987 Sena ändringar (häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter betaldagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäls rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2015-07-31

Propositionen är godkänd