Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/31039 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2015-07-14 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-07-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-07-17 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-07-17 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Ödåkra Ridsällskap Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, paddex, 40x80 m
    • Framridning: Ridhus, flis, 22x60 m
    • Framridning: Ridhus, flis, 16x30 m
  5. Ryttarmeddelande

    Via TDB och Equipe

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeterian hålls öppen hela dagen

  7. Uppstallning och el

    Finns ej

  8. Inkvartering finns

    Finns ej

  9. Premieutbetalning

    Via TDB. Vid sjukdom ska veterinär/läkarintyg vara oss tillhanda senst 7 dagar efter tävlingen. Skickas till Sandra Danielsson, Täppegatan 3F, 25473 Ödåkra.

  10. * Vaccinationsintyg ska visas före start
    * Licenser samt betalning SKA vara registrerad i TDB.
    * Ryttarna ombeds hålla sig väl framme, 1 ryttare i collectingring, samt 1 på banan.
    * Sekretariatet öppnar 08.00 och håller öppet till 30 min. efter sista start
    * Preliminära startlistor med hästnummer och starttider finns på Equipe Online. Fasta starttider fr lördag kväll kl 20.
    * Telefon tävlingsdagen 042-204980
    * Vi har en rökfri anläggning. Hundar ska vara kopplade.
    * Prisutdelning i cafeterian.
    Varmt välkomna till ÖDÅKRA RIDSÄLLSKAP

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 26 Juli 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09,00 H 1 Lätt C:2 (2025)
Rosett, Hederspris
1* 150 kr 50 kr 2015-07-17
H 2 Lätt B:1 (2019)
Rosett, Anm.avg. åter
1* 160 kr 50 kr 2015-07-17
H 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Rosett, Anm.avg. åter
1* 170 kr 50 kr 2015-07-17
H 4 Dressyrryttartest I:2 2006 (2006)
FU- klass. Ange i meddelandefältet önskat program
Rosett, Plakett
1* 190 kr 0 kr 2015-07-17

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar (nytillkomna ryttare/hästar)
Till denna lista anmälls häst-ryttar- och klassbyten efter likviddagen, OBS ej efteranmälan. Anmäl rätt ryttare och häst samt skriv i meddelande till arrangören vad ändringen gäller. Detta är ett måste för att ändringen skall kunna göras, men ingen garanti att den blir genomförd eftersom det finns flera faktorer som påverkar.
0 kr 0 kr 2015-07-17

Propositionen är godkänd