Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/30332 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2015-04-12 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2015-05-12 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-05-22 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-05-15 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-05-15 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Susedalens Kör och Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Sand/flis, 25x80 m
    • Framridning: Utomhus, Sand, 25x70 m
  5. Servering på tävlingsplatsen

    Cafeterian på tävlingsplatsen har öppet hela dagen och serverar såsom dagens lunch, mackor, fika osv

  6. Uppstallning och el

    Finns ej

  7. Inkvartering finns

    Finns ej

  8. Laguppställningsblanketten med prel. laguppställning mailas till mysan_100@hotmail.com senast 13/5. Lagmedlemmar (ordinarie) anmäler till klass 2. Reserver och andra ekipage som vill starta La:p1 anmäler till klass 22.
    Klass 2 och 22 slås ihop på tävlingsdagen och heter då klass 20

    -Giltigt veterinärintyg- eller läkarintyg skickas till mysan_100@hotmail.com SENAST 31 maj. För intyg som skickas till annan adress, ansvaras ej.

    -Kontakt via SMS eller mail är endast giltigt då svar erhållits. - Var snäll och respektera telefontid fram till kl.22.00

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 23 Maj 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 P 1 Lätt A:1 2007 (2007)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Förklass till div I.
2* 40 200 kr 0 kr 2015-05-15
H&P 2 Lätt A:P1 (2004) Lag
Allsvenskan div 1 omg III
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett
Anmälan ordinarie lagdeltagare. Lagpriser från Distriktet.
2* 20 200 kr 0 kr 2015-05-15
P 22 Lätt A:P1 (2004)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
Här anmäler reserver till lag och övriga. Klass 2 och 22 slås ihop tävlingsdagen.
2* 20 200 kr 0 kr 2015-05-15
P 3 Lätt B:1 (2019)
Kategoriindelning med ponnykategori
Rosett, Plakett, Hederspris
2* 10 180 kr 0 kr 2015-05-15

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
987 Sena ändringar(häst/ryttarbyte)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäles rätt häst och rätt ryttare, skriv i meddelande till arrangören vad det gäller.
0 kr 0 kr 2015-05-15

Propositionen är godkänd