Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/30239 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2015-03-21 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2015-04-21 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-05-01 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-04-24 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-04-24 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Lunda Gård Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Fibersand, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 50x100 m
  5. Ryttarmeddelande

    kommer att finnas på vår hemsida www.marstaridklubb.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med lagad mat finns.

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Max antal starter för dagen är 40 st.

    All efteranmälan ska ske genom TDB ända fram till fredagen den 1 maj.

    All avanmälan ska ske via TDB t.o.m. den 30 april.

    Ändringar genom TDB så länge tävlingen är öppen, därefter via mail: tavling@marstaridklubb.se Vid ändringar efter likviddag lägg först till ev. ny häst eller ryttare i lista nr: 200. (ändringen godkänd när du fått mailsvar).

  9. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Fredag den 1 Maj 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
11.00 H 1 Lätt B:3 (2007)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 250 kr 150 kr 2015-04-24
H 2 Lätt A:3 (2025)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 20 250 kr 150 kr 2015-04-24
Antalet starter för dagen är begränsat till 40

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
200 Sena ändringar (nytillkomna hästar/ryttare)
Häst eller ryttarbyte efter likviddagen. Ej efteranmälningar. Anmälan till denna lista är obligatorisk om bytet skall kunna ske, men garanterar inte att bytet blir genomfört eftersom det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Till denna lista anmäles rätt häst och rätt ryttare. Maila därefter ändringen till tavling@marstaridklubb.se
0 kr 0 kr 2015-04-24

Propositionen är godkänd