Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/29860 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2015-02-24 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2015-03-24 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-03-30 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-03-27 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-03-27 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Orust Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand/flis, 20x60 m
    • Framridning: Utomhus, Grus, 40x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    online.equipe.com

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering med dagens Lunch finns.

  7. Max antal starter är 40 i förklass (klass 1) och 40 starter i den individuella delen av lagklassen (klass 2 och 3), totalt 80 starter för dagen.

    Vid mer än 40 anmälda ekipage i klass 1, samt klass 2 och 3 tillsammans har i första hand deltagande klubbar/lag företräde och i andra hand 5 ekipage per deltagande klubb/lag företräde. I tredje hand har ryttare från arrangerande klubb företräde. Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort. Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt ev. 1 reserv via mail till tavling.orustrk@live.se senast 24 mars. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen. Definitiv laguppställning skall lämnas in så snart det är möjligt, dock senast 10 minuter efter att resultatet för sista lagryttaren i förklassen har publicerats.

    Vid frågor, kontakt i första hand via mail.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 5 April 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 1 Lätt C:1 (2015)
Förklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 180 kr 180 kr 2015-03-27
H 2 Lätt C:1 (2015)
Lagklass Privatekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 170 kr 170 kr 2015-03-27
H 3 Lätt C:1 (2015)
Lagklass Lektionsekipage
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 170 kr 170 kr 2015-03-27
H 4 Stängd Lätt C:1 (2015) Lag
Lagklass
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2015-03-27
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Sponsorer

Propositionen är godkänd