Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/29582 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2015-03-07 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2015-04-07 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2015-04-17 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2015-04-10 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2015-04-10 kl 18:00
    Anmälan för listor ska betalas senast: 2015-04-03 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Älmhult Linnébygdens Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, Normalt ridhusunderlag, 22x60 m
    • Framridning: Ridhus, Normalt ridhusunderlag, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Fibersand, 60x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    Publiceras på www.equipe.com samma vecka som tävlingen samt på klubbens hemsida www.alirk.se

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering av prisvärda smårätter fika mm i vår cafeteria.

  7. Uppstallning och el

    Daguuppstallning kan erbjudas i begränsad omfattning.

  8. Premieutbetalning

    Vid ev återbetalning av startavgift sker detta genom TDB.

  9. Preliminära startlistor publiceras under veckan före tävlingen på Equipe.com. Definitiva starttider senast kl 18:00 den 18 april.

    Observera att klass 2, lagklassen också är öppen också för individuellt startande. Skulle klassen bli maxad, 40 ekipage, kommer tävlande i lagklassen att prioriteras.

    Veterinärintyg/sjukintyg skall vara arrangören tillhanda senast den 28/4 för att avgifter ska kunna återbetalas.

  10. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 19 April 2015

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
H 1 Lätt C:1 (2015)
Rosett, Plakett
1* 150 kr 50 kr 2015-04-10
H 2 Lätt C:2 (2025)
Öppen + Ingår i dressyrallsvenskan div 3
Rosett, Plakett
Lagklass och individuell. Om klassen blir maxad har lagdeltagare förtur.
1* 40 150 kr 50 kr 2015-04-10
H 3 Lätt B:1 (2019)
Rosett, Plakett
1* 150 kr 50 kr 2015-04-10
H 22 Stängd Lätt C:2 (2025) Lag
Återrapportering startande lag
1* 5 0 kr 0 kr 2015-04-10
Antalet starter för dagen är begränsat till 80

Listor

Nr Namn Max Avg E.Avg Likviddag
4 Laganmälan div III
Laganmälan. En anmälan per deltagande klubb, avgiften betalas via TDB
400 kr 0 kr 2015-04-03
5 Daguppstallning 12 st 300 kr 0 kr 2015-04-03

Propositionen är godkänd