Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar. Cupspecifika regler
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/27686 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2014-08-09 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2014-09-09 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2014-09-25 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2014-09-12 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2014-09-12 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Askims Fältrittklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, grus
  5. Servering på tävlingsplatsen

    finns där dagens lunch serveras

  6. Om någon klass inte blir full kan det läggas till platser i annan klass. Totalt max antal starter för dagen är 80.

    Laget ska anmälas per mail afrkts@gmail.com . Extra avgift på 300 kr tas ut om laget inte är anmält innan anmälningstiden går ut 2014-09-09 eller inte kommer till start utan att ha avanmält sig inom angiven tid. Lagdeltagare har företräde till klass 3 och 4. OBS! Vid behov kommer övriga ej behöriga ryttare att plockas bort.

    Lagledaren anmäler laget och vilka som rider i laget samt 1 reserv via mail till afrkts@gmail.com senast sista anmälningsdagen. Lagdeltagare kan ändras på plats på tävlingsdagen dock senast tio minuter efter klubbens sista start i klass 3.

    Individuell start i lagklass är obligatorisk. Strykning ska ske skriftligen till afrkts@gmail.com efter 2014-09-23. Ev straffavgift vid utebliven start ska betalas på plats eller utan anmodan sättas in på plusgiro 42286-5. Tävlande som avanmäler pga skada kommer inte debiteras några avgifter om veterinär eller läkarintyg visas på plats eller skickas till afrkts@gmail.com senast 2014-10-04.

  7. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 28 September 2014

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 1 Lätt C:1 2008 (2008)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 10 180 kr 50 kr 2014-09-12
H 2 Lätt B:1 2006 (2006)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 15 180 kr 50 kr 2014-09-12
H 3 Lätt A:1 2007 (2007)
Förklass Div II Dressyr
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 30 180 kr 50 kr 2014-09-12
H 4 Lätt A:1 2007 (2007) Lag
Lagklass Div II Dressyr
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 25 180 kr 50 kr 2014-09-12

Propositionen är godkänd