Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/27353 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2014-08-09 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2014-09-09 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2014-09-23 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2014-09-12 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2014-09-12 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Håbo Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Ridhus, sand , 21x60 m
    • Framridning: Utomhus, grus, 30x60 m
  5. Ryttarmeddelande

    Kommer att läggas ut på vår hemsida: www.haboridklubb.se -under tävlingsverksamhet

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Servering finns i ridhuset och direkt anslutning. Enklare lunch kommer att serveras.

  7. Uppstallning och el

    Nej

  8. Inkvartering finns

    Nej

  9. Premieutbetalning

    Sker via TDB

  10. Preliminär laguppställning ska skickas innan anmälningstids utgång till: tavling@haboridklubb.se

    Lagryttare anmäler till klass 2.1.
    Om klass 2.1 inte blir full kan fler än 20 starter tas emot i klass 2.2 så att båda klasserna
    tillsammans blir 40 starter.

    Meddela om du kommer med stor lastbil till Emelie Ekberg, 073-6982362

    Ej möjlighet till longering.

  11. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Söndag den 28 September 2014

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08:00 H 1 Medelsvår B:2 2006 (2006)
Rosett, Plakett
(700, 500, 300 till placerade)
2* 40 300 kr 150 kr 2014-09-12
d.e H 2.1 Medelsvår B:4 rev. 2015 (2015) Lag
Lagklass Msv B:4
Rosett, Plakett
(700, 500, 300 till placerade)
Ryttare som ska ingå i lag anmäler till denna klass.
Klassen slås samman med klass 2.2 på tävlingsdagen
OBS! Rosett, Plakett och Hederspriser i lagklassen
2* 17 300 kr 150 kr 2014-09-12
d.e H 2.2 Medelsvår B:4 rev. 2015 (2015)
Individuellt
Rosett, Plakett
(700, 500, 300 till placerade)
Ryttare som inte ingår i lag anmäler till denna klass.
Klassen kommer att på tävlingsdagen slås samman med klass 2.1
2* 24 300 kr 150 kr 2014-09-12

Propositionen är godkänd