Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/10139 betalas genom TDB

    Ordinarie anmälan utgår den 2011-04-26 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2011-05-02 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2011-04-29 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2011-04-29 kl 18:00
  3. Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

    Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se

  4. Ambulansavgift anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.
  5. Anläggningsskiss
    • Dressyrbana: Utomhus, sand, 20x40 m
    • Hoppbana: Ridhus, sand, 25x55 m
    • Terräng framhoppning: Utomhus, sand, 40x80 m
  6. Ryttarmeddelande

    finns på tävlingssidan på www.kindaryttarforening.com

  7. Servering på tävlingsplatsen

    finns i ridhusets cafeteria med fika, godis och dagens lunch.

  8. Uppstallning och el

    kan ej erbjudas.

  9. Inkvartering finns

    - se förslag på vår hemsida www.kindaryttarforening.com

  10. Meddela eventuella önskemål via TDB eller sofielampa@hotmail.com

    I klass 2 ingår andra deltävlingen i fälttävlansallsvenskan. För regler se www3.ridsport.se/Distriktssajter/Ostergotland/Tavling/Allsvenskan/Falttavlan
    Laganmälan till sofielampa@hotmail.com. Betalning 400 kr/lag görs i sekretariatet på tävlingsdagen före första startande lagmedlem.

    Kompislag: Varje lag består av två ryttare. Alla klasser ingår i denna lagtävling. Slutliga straffet för laget läggs ihop och laget med lägsta straffen vinner. Anmälningsavgift 100 kr betalas i sekretariatet innan första startande lagmedlem.

    Preliminär start före dressyr kl 8.00 och terräng kl 13.00

  11. Funktionärer
    • Tävlingsledare: Pernilla Bjuhr 0706594978
    • Kontaktperson: Pernilla Bjuhr 0706594978 sofielampa@hotmail.com
    • Resultatansvarig: Sofie Lampa sofielampa@hotmail.com
    • Överdomare: Thomas Nilsén
    • Banbyggare hoppning: Agneta Moberg
    • Banbyggare terräng: Pernilla Bjuhr
    • Dressyrdomare: ej klart
    • Hoppdomare: Carina Lundh
    • Teknisk delegat: Tomas Nilsén

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 7 Maj 2011

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
08.00 H 1 H100
100
Rosett, Plakett
(1000, 750, 500 till placerade till placerade)
Sv. Fälttävlan Lätt klass 2010 2* 500 kr 100 kr 2011-04-29
08.00 H 2 H90
90
Rosett, Plakett, Hederspris
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 400 kr 100 kr 2011-04-29
H 3 Stängd H90 Lag
Fälttävlansallsvenskan
Rosett, Plakett
Sv. Fälttävlan Debutant 2011 1* 400 kr 0 kr 2011-04-29

Propositionen är godkänd