Startklar för FEI-tävling 2026

Meddelande till dig som planerar beställa, förnya eller göra ägarbyte i FEI-pass! Under perioden 19 december - 9 januari hanteras inga passärenden.


Läs mer

OBS!

Det är viktigt att ha en korrekt e-postadress = användarnamn, som man har löpande bra kontroll på. Det är den e-postadressen som TDB skickar mail till när det händer saker i systemet, ex. anmälnings- och beställningsbekräftelser, information om reservplats. Även den som används vid mailkontakt från SvRF.
Det är även den e-postadressen som arrangörer kan nå alla anmälda när de snabbt behöver komma i kontakt med alla anmälare med information inför en kommande tävling.
Ha även koll på skräppost för aktuell mailadress då automatmail har en tendens att hamna där.
Det är ditt ansvar att uppdatera e-postadressen löpande!


Läs hur du gör för att ändra här i TDB-hjälpen!

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Sportkörning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR VIII Mounted Games, TR X Working Equitation och Anvisningar.
  2. Anmälan sker via https://tdb.ridsport.se/meetings/25361 betalas genom TDB
    Ordinarie anmälan fr.o.m den 2014-03-22 kl 18:00.
    Ordinarie anmälan utgår den 2014-04-22 kl 18:00
    Därefter efteranmälan (via TDB) till 2014-05-05 kl 18:00 i mån av plats.
    Avanmälan efter 2014-04-25 kl 18:00 ska ske direkt till arrangör.
    Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift enligt respektive grens TR.
    Anmälan för klasser ska betalas senast: 2014-04-25 kl 18:00
  3. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
  4. Tävlingsplatsen är Skedala Ridklubb Anläggningsskiss
    • Tävlingsbana: Utomhus, Grus, 20x40 m
    • Tävlingsbana: Utomhus, Flis, 20x40 m
    • Framridning: Utomhus, Gräs, 80x80 m
  5. Ryttarmeddelande

    På Skedalas hemsida samt equipe.

  6. Servering på tävlingsplatsen

    Finns

  7. Laguppställningen skall mailas senast 3 maj kl 18.00 till Cornelia.magnusson@hotmail.com
    VIKTIG INFO Lagmedlemmar (ordinarie) anmäler till klass 11 (2 st) och klass 21 (2 st). Reserver och andra ekipage som vill starta LC:1/LB:1 anmäler till klass 12 / klass 22. Klass 11 och 12 slås ihop på tävlingsdagen och heter då klass 10 Klass 21 och 22 slås ihop på tävlingsdagen och heter då klass 20. Lagklassen heter på tävlingsdagen klass 1.

  8. Funktionärer

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag den 10 Maj 2014

    Nr Namn   Status Max Avg E.Avg Likviddag
09:00 H 2 Lätt B:0 2006 (Utgår 2015) (2006)
Förklass lagdeltagare har företräde.
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 40 150 kr 75 kr 2014-04-25
H 1 Stängd Lätt C:1 2008 (2008) Lag
Administrativ lagklass
Rosett, Plakett
1* 0 kr 0 kr 2014-04-25
H 10 Stängd Lätt C:1 2008 (2008)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2014-04-25
H 11 Lätt C:1 2008 (2008)
För Lagdeltagare
1* 20 150 kr 0 kr 2014-04-25
H 12 Lätt C:1 2008 (2008)
För icke lagdeltagare
1* 20 150 kr 75 kr 2014-04-25
H 20 Stängd Lätt B:1 2006 (2006)
Rosett, Plakett, Hederspris
1* 0 kr 0 kr 2014-04-25
H 21 Lätt B:1 2006 (2006)
För Lagdeltagare
1* 20 150 kr 0 kr 2014-04-25
H 22 Lätt B:1 2006 (2006)
För icke lagdeltagare
1* 20 150 kr 75 kr 2014-04-25
Antalet starter för dagen är begränsat till 120

Propositionen är godkänd